متاسفانه به دلیل کمبود تبلیغات در حوزه واکسیناسیون، شهروندان استان قم چندان تمایلی به واکسینه شدن ندارند و تشویق مردم به این سمت و از بین بردن نگرانی‌ها، بایستی جزو برنامه‌های‌ها قرار بگیرد و هرچه زودتر انجام شود؛ چرا که اکنون در استان قم تعداد واکسن به مقداریست که نه‌تن‌ها گروه سنی بالای ۵۰ سال استان، بلکه افراد بالای ۴۵ سال میتوانند واکسینه شوند.
کد خبر: ۹۸۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۴ 05 August 2021

به گزارش تابناک قم، بعد از گذشت ماه‌های طولانی و مشکلات کوچک و بزرگی که کرونا به جهان وارد کرد، خبر ساخت واکسن تنها امیدی بود که میشد به روح خسته مردم تزریق کرد.

امید پایان دوران ماسک و مواد‌ضدعفونی، امید در آغوش کشیدن‌ها و دست دادن‌ها و سفرها، و شاید امید بهتر شدن اوضاع اقتصادی... در کنار تولید واکسن‌های خارجی از جمله فایزرز و سینوفارم، ایران نیز واکسن برکت را ساخت تا پاسخگوی آن دسته از وطن‌دوستانی که چندان به واکسن‌های خارجی علاقه‌ای ندارند باشد؛ حال واکسن ایرانی برکت تولید شده، اما اوضاع واکسیناسیون آنطور که انتظار میرفت پیش نمیرود.

اکنون که اکثر کشورها، روند واکسیناسیون را به سرعت در پیش گرفته‌اند تا شرایط زندگی به حالت قبل برگردد و از تعداد قربانیان بکاهند، ایران همچنان در یک روند به شدت کند واکسینه کردن مانده و در حال قربانی دادن است.

حال که فرصت آن رسیده تا مسئولین مردم را از شر ترس‌ها و نگرانی‌ها و داغ دیدن‌ها و تعطیلی‌های مداوم و مشکل‌ساز نجات دهند، به نظر میرسد قصد جدی برای این‌کار ندارند. خصوصا که طبق گفته وزیر بهداشت و پیشنهادش برای تعطیلی و قرنطینه دوباره کشور، مشخص میشود به راهکار‌های مشکل‌ساز قبلی عادت کرده‌اند و تصمیم ندارند به‌جای وارد کردن ضربه‌های دیگر به تن اقتصاد و جیب مردم، تدبیری کنند و روند واکسیناسیون را کمی سرعت ببخشند. چرا که با این اوضاع، مشخص نیست چه مدت زمان لازم است تا تمام ایرانیان واکسینه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص طرح واکسیناسیون بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و موافقت وزیر محترم بهداشت از دوشنبه یازدهم مرداد، گروه سنی بالای ۵۰ سال می‌توانند واکسن دریافت کنند.

محمدرضا قدیر با اشاره به اینکه همشهریان با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و ثبت نام می‌توانند نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند، افزود: پیگیری تزریق واکسن برای گروه‌های سنی کمتر نیز در دستور کار است.

متاسفانه به دلیل کمبود تبلیغات در حوزه واکسیناسیون، شهروندان استان قم چندان تمایلی به واکسینه شدن ندارند و تشویق مردم به این سمت و از بین بردن نگرانی‌ها، بایستی جزو برنامه‌های‌ها قرار بگیرد و هرچه زودتر انجام شود؛ چرا که اکنون در استان قم تعداد واکسن به مقداریست که نه‌تن‌ها گروه سنی بالای ۵۰ سال استان، بلکه افراد بالای ۴۵ سال میتوانند واکسینه شوند و فقط نیاز به مشارکت همراهی از سوی مردم است.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی در این باره اظهار کرد: واکسیناسیون افراد بالای ۴۵ سال در استان قم مانعی ندارد.

ابرازه گفت: اکنون ۱۳۰ بیمار بدحال در استان قم داریم که متاسفانه هیچکدام واکسن دریافت نکرده‌اند.

هرروز اخبار جدیدی به گوش میرسد و وعده‌هایی جدید، گروه جدیدی را واکسینه میکنند و میگویند تا آخر ماه بعد تمام میشود. اما آنچه با چشم میبینیم با آنچه که میشنویم در تضاد است و همچنان خیره‌ایم به کشور‌هایی که دیگر قرنطینه‌ای ندارند، استادیوم میروند و کشور‌هایی که کرونا را تمام شده میدانند.

اینطور که به نظر می‌رسد دولت همچنان با همان سیستم مدیریت دو سال گذشته صرفا توپ اوج گیری کرونا را به میدان مردم انداخته و هر روز به جای توسعه واکسیناسیون عمومی، تلاش در تعطیلی کشور و کسب و کار مردم بدون توجه به مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار