رستمی گفت:طرح بورس تحصیلی با هدف ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه در قم اجرا می شود.
کد خبر: ۹۸۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ 05 August 2021

به گزارش تابناک قم، محمد رستمی ، رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: طرح بورس تحصیلی با هدف ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه و تربیت نیرو‌های ماهر  و با تخصص بالا  از سوی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان به‌اجرا گذاشته می‌شود.

وی افزود: هدف از این طرح این است که کسانی که در حوزه صنعت نیاز به‌نیروی متخصص دارند بتوانند از طریق بورس تحصیلی به تربیت دانشجویان در مقاطع کاردانی و کارشناسی اقدام کنند.

رستمی ادامه داد: برنامه مذکور امسال در استان آغاز خواهد شد، و آمادگی این را داریم که اگر صنعت به‌دنبال پرورش نیروی متخصص است، این اقدام را از طریق مرکز علمی کاربردی مدنظر قرار دهد، تا با توافق‌هایی که انجام می‌دهیم، به‌ایجاد بستر‌های مناسب برای این موضوع اقدام کنیم.

 وی همچنین با اشاره به‌ظرفیت علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم در زمینه نوآوری گفت: در این مرکز، حوزه طراحی و بسته‌بندی را به‌عنوان یک موضوع تخصصی قرار دادیم.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم افزود: این اقدام از پارسال  آغاز شده است، و هم اکنون نیز ۲ هسته نوآور در مرکز علمی کاربردی قم مستقر و در حال فعالیت هستند، و علاقه‌مندان می‌توانند از این ظرفیت برای ارتقای خود و همچنین تبدیل ایده به‌محصول در فرآیند‌های کاریشان استفاده کنند.

وی با بیان این که مرکز علمی کاربردی قم در ۱۲ رشته اقدام به‌پذیرش دانشجو بدون کنکور می‌کند، بیان کرد: با توجه به‌رسالت جهاد دانشگاهی و بحث انتخاب مهارت و مسئله محور بودن انتخاب رشته‌ها، در سه گروه فن‌آوری اطلاعات، هنر‌های تجسمی و حوزه کسب و کار دانشجو جذب می‌کنیم.

رستمی  ادامه داد: رشته‌هایی مانند گرافیک، عکاسی، انیمیشن، کسب و کار، حسابداری، موشن‌گرافی، طراحی صفحه‌های وب و مترجمی زبان انگلیسی از جمله رشته‌های این مرکز است که پنج مورد آن امسال اضافه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار