معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه 10 کارت بازرگانی برای صادر کنندگان استان صادر و 45 کارت بازرگانی تمدید شده است، گفت: در این مدت شاهد تعلیق یک کارت و رفع تعلیق دو کارت بازرگانی در استان بودیم.
کد خبر: ۹۸۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲ 07 August 2021

به گزارش تابناک زنجان، امیرعلی مسیبی در این خصوص اظهار کرد: طی چهار ماهه نخست سال جاری ۵۸ کارت بازرگانی در استان زنجان صادر و تمدید شده است.

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه در این مدت ۱۰ کارت بازرگانی به صادر کنندگان استان صادر و ۴۵کارت بازرگانی تمدید شده است، افزود: در این مدت شاهد تعلیق یک کارت و رفع تعلیق دو کارت بازرگانی در استان بودیم.

وی تصریح کرد: از مرداد ماه سال گذشته صدور و تمدید کارت بازرگانی از طریق سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری و با اخذ همه استعلامات از دستگاه‌های مربوطه به صورت سیستمی اخذ می‌شود که این امر منجر به سرعت و دقت بیشتر و صحت اطلاعات ماخوذه شده است.

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صمت استان زنجان درباره برگزاری جلسات تخصصی تجارت خارجی در چهار ماهه اول سال‌جاری عنوان کرد: با برگزاری جلسات متعدد در این حوزه، تاکنون ۱۰۰ درصد مصوبات جلسات کارگروه توسعه صادرات و کمیته پایش رفتار تجاری و ۷۵درصد مصوبات کمیته اقدام ارزی اجرایی شده است.

مسیبی در ادامه با اشاره به اقدامات این سازمان در زمینه حمایت از کسب و کارهای خانگی بیان کرد: مشاغل خانگی برای اینکه توسعه پیدا کنند، عمدتاً با مشکل بازاریابی و فروش مواجه هستند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی برای این به‌ وجود آمدند که مشتری نهایی و تولیدکننده را به یکدیگر نزدیک و از واسطه‌گری جلوگیری کنند، افزود: افرادی که در مشاغل خانگی فعال هستند، باید یاد بگیرند که از ابزار اینترنت برای فروش محصولات خود به‌ درستی استفاده کرده و در این زمینه توانمند شوند.

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه اگر از مشاغل خانگی حمایت شود، انقلابی در تولید ایجاد خواهد شد، افزود: مشاغل خانگی پایه تولید و بهترین گزینه برای ایجاد اشتغال در روستاها است، چراکه روستا مولد بوده و تولیدات بسیاری در آن اتفاق می‌افتد.

منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار