استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل در پیامی به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار بر ضرورت ارتقای جایگاه خبر در این استان از سوی فعالان عرصه رسانه تاکید کرد.
کد خبر: ۹۸۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸ 08 August 2021

 

به گزارش تابناک اردبیل، اکبر بهنامجو روز یکشنبه در این پیام آورده است: ۱۷ مرداد که به مناسبت شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بدست طالبان در تقویم رسمی کشورمان به عنوان روز خبرنگار نام گرفته یادآور وظیفه بزرگ خبرنگاران در آگاهی‌بخشی به مردم و مشارکت سازنده این قشر در اقناع منطقی افکار عمومی است.

در ادامه این پیام آمده است: امروز اهمیت ویژه اطلاع‌رسانی هر چه ارزشی‌تر کردن و ارتقای جایگاه خبرنگاری را بسیار ضروری ساخته است؛ در همین راستا از فعالان حوزه خبر انتظار می‌رود همچنان با مد نظر قرار دادن رضایت الهی و رعایت کامل اخلاق حرفه‌ای در مسیر تقویت وحدت و صمیمیت زمینه‌سازی برای تحقق این شعار و توسعه پایدار استان بکوشند.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از این پیام ضمن گرامی‌داشت یاد خبرنگاران شهید و ادای احترام به ارواح پاک آنان، فرا رسیدن روز خبرنگار را به فعالان صادق عرصه خبر در سرتاسر استان مقدس اردبیل تبریک گفت و از درگاه خداوند منان برای همه این فعالان توفیقات روزافزون در ایفای درست مسئولیت و خدمتگزاری مسالت کرد.

وی همچنین از مدیران و مسئولان اجرایی مربوطه خواست تا به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که زمینه برای تامین نیازهای صنفی و انتظارات قانونی این قشر مهم در استان اردبیل فراهم شود.

محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید و از این رو شورای فرهنگ عمومی کشور ۱۷ مرداد را با عنوان «روز خبرنگار» نام‌گذاری کرد.

دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در اردبیل از حدود سال ۱۳۶۹ مسئولیت پوشش رویدادهای خبری و تصویری نقاط مختلف این استان را بر عهده دارد.

ایرنا که به عنوان خبرگزاری رسمی کشور از سال ۱۳۱۳ در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کند، تا سال ۱۳۶۰ «خبرگزاری پارس» نام داشت اما پس از آن، با مصوبه مجلس شورای اسلامی به «خبرگزاری جمهوری اسلامی» تغییر نام داد.

این خبرگزاری که بر اساس حروف اختصاری نام خود به زبان انگلیسی (Islamic Republic News Agency)، با عنوان «ایرنا (IRNA)» نیز شهرت دارد، اکنون در ۳۱ مرکز استان و ۲۴ شهرستان کشور دارای نمایندگی مصوب سازمان اداری و استخدامی کشور است و در ۴۲۸ شهرستان دیگر با استفاده از خبرنگاران آزاد، نسبت به پوشش رویدادهای خبری اقدام می‌کند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار