نزدیک به 2 سال بلاتکلیفی کاراته استان قم بعد از انحلال انتخابات سال 1398 این هیات با انتخاب مهدی بیرانوند به عنوان رئیس جدید این هیات به پایان رسید.
کد خبر: ۹۸۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳ 20 August 2021

به گزارش تابناک قم، افتخارات بی‌شمار مردان پرصلابت کاراته قم در میادین مهم بین‌المللی، آسیایی و جهانی این رشته به ویژه دوران طلایی بین سال‌های 1378 تا 1385 باعث شده که همواره نام قم به عنوان قطب کاراته ایران بر سر زبان‌ها باشد.

زحمات بی‌دریغ مربی کاربلد و سختکوشی همچون غلامرضا دباغیان که نزدیک به دو دهه سکاندار هدایت کاراته ایران در میادین مختلف بوده و شاگردان مستعدی همچون مهدی عموزاده، مهدی جعفری، مجید عبدالحسینی، علیرضا کتیرایی و امیر مهدیزاده که به عنوان مفاخر کاراته ایران همواره سرآمد بوده‌ و گردن‌ آویزهای طلا، نقره و برنز جهانی و آسیایی زیادی کسب کرده‌اند بیانگر این مهم است که کاراته قم همواره در کاراته ایران حرف اول را می‌زند.

در کنار مربیان برجسته کاراته قم می‌توان از استاد سید علی خلیلی نام برد که با تلاش 50 ساله در این رشته همواره توانسته اثرات مثبت و ارزشمندی را برای این ورزش مدال‌آور داشته باشد، از شاگردان برومند این مربی شایسته می‌توان به سعید آشتیان کاراته‌کای شایسته قمی در چندین میدان جهانی و آسیایی اشاره کرد که توانست برای کشور عزیزمان افتخارآفرین باشد.

استاد محسن بیطرفان نیز از جمله مربیان شایسته‌ای است که هیچ‌گاه به حق خود در کاراته نرسید و از لحاظ فنی و تکنیکی نیز جز کاراته‌کارهای برجسته زمان خود و از مربیان زحمتکش کاراته قم بود، استاد مهدی دهپرور نیز از مربیان قدیمی کاراته قم به شمار می‌رود که همواره در معرفی چهره‌های جوان به کاراته قم و کشور در تلاش بود و این مسیر سازندگی نیز همچنان ادامه دارد.

بعد از عبور از چهار مربی قدیمی و شایسته قمی که بیش از 50 سال عمر خود را صرف پیشرفت کاراته قم کردند دیگر مربیان ارزنده این رشته که از لحاظ اخلاقی و تکنیکی سرآمد است و با تلاش خستگی‌ناپذیر خود سعی در احیای این رشته در قم داشته، در رشته کاتا برادران شایسته سلطانی هستند که با مدیریت خوب خود در سطح کشور جوانان برومندی را به تیم ملی کاراته ایران معرفی کردند و در رشته‌های غیرکنترلی نیز وجود مربیان خوب و توانمندی چون استاد بهادری و عزیزیان توانسته همواره بچه‌های کاراته قم را در سطح کشور مقتدر و شایسته معرفی کند.

با عبور از وضعیت 20 ساله حاکم بر کاراته قم در می‌یابیم که دوران طلایی کاراته قم در طول 10 سال در زمان ریاست این رشته توسط رضا ملکی قهرمانان شایسته قم توانست حرف اول کاراته ایران را در کشور بزند، ادامه این روند با مدیریت حسن عابدی بود تا نهایتا علیرضا برخوردار سکان هدایت این رشته را در دست گرفت.

برخوردار با توجه به مشکلات بسیار توانست نمره قبولی را در طول مدت ریاست خود بر کاراته دریافت کند اما دومین انتخاب وی به عنوان رئیس هیات کاراته در زمستان سال 1398 نافرجام ماند و بعد از انحلال انتخاباتی که به ریاست دوم برخوردار منجر شد، ماه‌ها صحبت از این بود که چه کسی سکان هدایت این رشته جذاب را در دست خواهد گرفت.

در این مدت شنیده‌ها از عدم وفاق بزرگان کاراته با هم خبر می‌داد که این اتفاقی ناگوار بود و نزدیک به 20 ماه کاراته قم را در بلاتکلیفی قرار داد، در حالی که یکپارچگی اهالی کاراته می‌تواند این رشته را بار دیگر در کشور مطرح سازد و این هشداری است به مسئولان ورزش قم که نگاهی جدی و ویژه به مدال‌آورترین رشته شهرشان داشته باشند اگر به غیر ازاین باشد کاراته قم حرکت در سقوط و سراشیبی را تجربه خواهد کرد.

در انتخابات جدید هیات کاراته که اوایل هفته جاری بود مهدی بیرانوند با کسب هشت رای از 15 رای اعضای مجمع برای مدت چهار سال تا 1404 به عنوان رئیس جدید هیات کاراته استان قم انتخاب شد و بدین‌ترتیب دوران بلاتکلیفی کاراته قم به پایان رسید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار