رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری در خوزستان به ۲ هزار و ۸۰۰ نفر رسید که از این تعداد ۵۰۰ نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند و ۱۰۴ نفر نیز اینتوبه ای هستند.
کد خبر: ۹۸۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲ 21 August 2021

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری در خوزستان به ۲ هزار و ۸۰۰ نفر رسید که از این تعداد ۵۰۰ نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند و ۱۰۴ نفر نیز اینتوبه ای هستند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان  در نشست ستاد کرونای خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: روز قبل تعداد مراجعه به بیمارستان های استان از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت به طوریکه ۱۰ هزار و ۷۵ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کرده در حالی که یک ماه قبل این تعداد حدود ۲ هزار نفر در روز بودند.

وی افزود: یکی از علل تجمع یک هفته ای در مراکز واکسیناسیون، نبود واکسن بود که امروز یک محموله، شامل ۳۰ هزاردز واکسن وارد استان شد که تمام آن به افراد متقاضی، تزریق شد و البته قرار است فردا یکشنبه نیز سهمیه جدیدی به استان داده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به اختصاص ۵۰۰ کپسول اکسیژن به خوزستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۷۲ درصد به دانشگاه جندی شاپور اهواز، ۱۱ درصد به دانشگاه آبادان، ۹ درصد به دانشگاه دزفول، چهار درصد به دانشگاه شوشتر و چهار درصد نیز به دانشگاه بهبهان اختصاص داده می شود.

وی افزود: حوزه علمیه امام خامنه‌ای اهواز یک مرکز واکسیناسیون را راه اندازی کرده و الان مشکلی از این بابت نداریم و تنها مشکل فعلی ما کمبود ما واکسن است که در تلاش هستیم این کمبود را در سریعترین زمان ممکن جبران نماییم.

دکتر ابول نژادیان گفت: همچنین بیمارستان‌های خصوصی در خصوص پذیرش بیماران کرونایی به صورت جدی وارد کار نشده اند که قرار شد فردا آخرین جلسه را با مدیران این بیمارستانها برگزار کرده و توافقات لازم را انجام دهیم.

وی گفت: روزانه بین سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار بیمار سرپایی در استان تست کرونای آنها مثبت است که آمار بالا و نگران کننده ای است.

وی افزود: مجموع موارد بیماری کووید۱۹ در هفته منتهی به ۲۹ مرداد در استان نسبت به هفته قبل ۶.۳ درصد افزایش یافته و موارد بستری نیز چهار درصد و موارد فوت ۵۴ درصد افزایش داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه تاکنون ۳۱ درصد جامعه هدف استان یک دز واکسن را دریافت کرده اند گفت: اکنون در حال واکسیناسیون گروه سنی ۳۸ تا ۵۹ سال هستیم.

وی افزود: تاکنون ۷۹ درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۹۰ درصد افراد ۷۵ تا ۷۹ سال، ۸۹ درصد افراد ۷۰ تا ۷۴ سال، ۸۵ درصد افراد ۶۵ تا ۶۹ سال، ۷۳ درصد افراد ۶۰ تا ۶۴ سال، ۶۵ درصد افراد ۵۵ تا ۵۹ سال، ۶۶ درصد افراد ۵۰ تا ۵۴ سال، ۴۶ درصد افراد ۴۵ تا ۴۹ سال و ۳۰ درصد افراد ۴۰ تا ۴۴ سال استان واکسینه شده اند.

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار