معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان قم:
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان قم گفت: ازدستگاه های اجرایی و باسوادان انتظار است تا بی سوادان وکم سوادان را برای ثبت نام درکلاس‌های سوادآموزی تشویق و راهنمایی کنند.
کد خبر: ۹۸۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵ 23 August 2021

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی استان با اشاره به اینکه ثبت نام در کلاس‌های دوره سوادآموزی به صورت رایگان می باشد، اظهار کرد: از تمام باسوادان و دستگاه های اجرایی انتظار داریم تا افراد محروم از نعمت سواد و کم سوادان را برای باسواد شدن و تداوم سوادآموزی شناسایی، تشویق، دعوت و راهنمایی کنند.

وی گفت: از شاخص‌های توسعه و پیشرفت هرکشور و جامعه‌ای ارتقای نرخ باسوادی هرفرد می‌باشد و توجه برای رسیدن به عدالت، بهره مندی آحاد جامعه از حداقل مهارت سواد خواندن و نوشتن می باشد.

وی اضافه کرد: دوره سوادآموزی از پایه های اصلی نظام آموزش بزرگسالان است که با چهارصد ساعت آموزش مهارت های آموزش خواندن و نوشتن، درک و فهم متن‌های ساده فارسی و چهار عمل اصلی ریاضی، روخوانی قرآن کریم را آموزش می بینند ‌و گواهی نامه قبولی این دوره برابر با پایان سوم ابتدایی محسوب می شود.

قاسمی نیا خاطر نشان کرد: بی سوادان گروه سنی ۱۰سال به بالاتر می توانند برای ثبت نام و شرکت در دوره سوادآموزی به دفاتر مدارس شهر و روستا و ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان مراجعه نمایند.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی هم باید مخاطبان و مراجعان بی سواد را شناسایی و برای باسواد شدن تشویق و دعوت و راهنمایی کنند.

قاسمی نیا در پایان افزود: همه می‌دانیم که آموزش و آموختن ازحقوق اساسی و اولیه انسان و بسترساز شکوفایی او می شود و از نتایج آموزش دانش ومهارت هایی است که به فرد توان می‌دهد تا از نیروی خود در خانواده و جامعه استفاده کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار