به نظر می رسد برخی نمایندگان موسوم به نیروهای انقلاب نیازمند توجه بیشتر به نوع رفتار و گفتار خود در حوزه های سیاسی هستند چرا که کوچکترین اشتباه هزینه های سنگینی را برای نظام ایجاد می کند .
کد خبر: ۹۹۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۶ 05 September 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته نامه نماینده گچساران و باشت خطاب به پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی در رسانه ها منتشر شد که بخش هایی از این نامه در چهارچوب وظایف یک نماینده مجلس یعنی بعد نظارتی وظایف ذاتی وی است اما بخشی از این نامه یک درخواست است که با توجه به شرح وظایف یک نماینده ، بسیار غیر حرفه ای است !
سیدناصر حسینی‌پور پس از بازدید میدانی از مراکز درمانی گچساران در نامه ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد مواردی را به دکتر یزدانپناه متذکر شد که بخش هایی طبیعی و از حق و حقوق و وظایف قانونی وی است اما در بخشی از این نامه یک درخواست عجیب و حتی ناشیانه ای می شود ! 
سید ناصر حسینی از رئیس دانشگاه می خواهد که فردی با نام مشخص ، به عنوان نماینده تام الاختیار خود در رسیدگی به بیمارستان کرونایی و فرمانده میدان با ابلاغ رسمی به مجموعه بهداشت و درمان گچساران معرفی شود ! 
هر چند معرفی و یا مشورت مدیران کل یا وزرا با نمایندگان برای انتصابات امری عادی هر چند غیرقانونی است اما تاکنون چنین نبوده که نماینده ای اینگونه به صراحت از کسی برای تصدی مسئولیتی در رسانه ها درخواست کند ! اقدامی که در حوزه سیاسی بسیار ناشیانه و غیر حرفه ای است !
به نظر می رسد برخی نمایندگان موسوم به نیروهای انقلاب نیازمند توجه بیشتر به نوع رفتار و گفتار خود در حوزه های سیاسی هستند چرا که کوچکترین اشتباه هزینه های سنگینی را برای نظام ایجاد می کند .
هنوز حرکت ناشیانه عنابستانی در برخورد قلدرمابانه با یک سرباز در اذهان جامعه زنده است و از آنجا که این مجلس داعیه انقلابی بودن را دارد باید تلاش کند بر رفتار و عملکرد نمایندگان خود نظارت بیشتری داشته باشد .
جایگاه و مقبولیت سید ناصر حسینی بر هیچ یک از مردم کهگیلویه و بویراحمد و حتی در سطح ملی ، پوشیده نیست و از وی به عنوان فردی فرهنگی و ارزشی تعبیر می شود اما بهتر است وی و مشاورانش بدانند که جایگاه فعلی وی سیاسی و دارای قوانین خاص خود است که لازم است چهارچوب ها و قوانین این میدان رعایت شود و گرنه همه آن عزت و آبرو به راحتی در معرکه های سیاسی قربانی می شود.
نکته بسیار مهم در این نوع نامه نگاری این است که آیا هیچ مشاوری وجود نداشت که به سید ناصر حسینی توضیح دهد که درخواست های اینچنینی که اتفاقا غیرقانونی هم هستند به صورت محرمانه و در قالب مشورت دادن و یا لابی گری مطرح می شود نه در فضای رسانه که اعتراف صریح به اقدام به خلاف قانون عمل کردن است .
همین چند روز پیش بود که نماینده ولی فقیه در استان خطاب به نمایندگان و در راستای تحقق فرمایشات رهبری ، خواست که در خصوص عزل و نصب مدیران دخالت نکنند چرا که در بعد نظارتی وظایف آنان اشکال ایجاد می شود . " نمایندگان در کار اجرایی دخالت نکنند"
به هر جهت واضع قانون نباید خود ناقض قانون باشد ضمن اینکه در بعد نظارت و دادن تذکر به مدیران سید ناصر حسینی و هر نماینده ی دیگری باید مصرانه اقدام کنند و هیچ مماشاتی در کار نداشته باشند .
نامه سید ناصر حسینی به رئیس دانشگاه علوم پزشکی
در نامه نماینده گچساران و باشت به رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد آمده است:
جناب آقای دکتر یزدان پناه ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان
سلام علیکم
الان ساعت ۱:۴۰ شب است پس از ارسال پیامک اطمینان از بیدار بودن که بی‌پاسخ ماند به دلیل جمع‌آوری گزارشات میدانی در بازدید میدانی از وضعیت بیماران کرونایی در گچساران و شرایط وخیم بیماران که استحضار دارید پس از مشورت با متخصصین و مطلعین پیشنهاداتی داده شد که عینا جهت اجرا برای پیشگیری از وقوع فاجعه کرونایی بیشتر در گچساران خدمتتان ارسال می گردد لازم است به فوریت اقدامات انقلابی صورت پذیرد.
۱- آقای دکتر سید امیر آذرگون به عنوان نماینده تام الاختیار شما در رسیدگی به بیمارستان کرونایی و فرمانده میدان با ابلاغ رسمی به مجموعه بهداشت و درمان گچساران معرفی شود.
۲- شخصاً به اتفاق معاونت درمان دانشگاه به گچساران عزیمت نموده و ضمن بازدید میدانی گزارشی برای ارائه به مراجع نظارتی بالاتر از خود آماده نمایید هرچند انتظار می‌رفت با این حجم از فوتی‌های کرونایی در گچساران به عنوان وظیفه ذاتی خود این کار را انجام می‌دادید…
ضمناً در حین خروج از بیمارستان بی‌بی حکیمه متوجه عدم وجود داروخانه در این بیمارستان شدم که موجب تعجب و تاسف است.
سید ناصر حسینی پور نماینده مردم عزتمند گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی
 
جوابیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به نامه سید ناصر حسینی؛
انتصاب نیروی معرفی شده نماینده گچساران خلاف قانون است !
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پاسخ به مطلب منتشر شده در صفحه مجازی نماینده مردم گچساران و باشت جوابیه ای صادر کرد.
در متن جوابیه دکتر پرویز یزدان پناه آمده است:
 بنام خدا
 جناب آقای سید ناصر حسینی
 نماینده مردم شریف شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی
 با سلام و تحیات؛
 امروزه پاندمی کووید ۱۹ گرفتاری زیادی را در دنیا، ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد بوجود آورده و باعث مبتلا شدن و مرگ میلیون ها نفر در سراسر جهان شده است.
 در این بین استان کهگیلویه و بویراحمد علی رغم شیوع و بروز بالای بیماری به همت مردم با فرهنگ استان، تدابیر مسولین استانی و وزارت بهداشت، برنامه ریزی و زحمات شبانه روزی پرسنل و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج توانسته از مرگ و میر بالای هم استانی های عزیز نسبت به بقیه نقاط کشور جلوگیری نماید و خوشبختانه کمترین درصد مرگ ومیر و کشندگی، بالاترین درصد نمونه گیری، بالاترین درصد غربالگری، سومین استان برتر در تزریق واکسناسیون کرونا و … را علیرغم میزان بروز بالای بیماری ( دو برابر میانگین کشوری) دارد. لذا ضمن تشکر از بازدید جنابعالی از بیمارستان شهید رجایی شهرستان گچساران و پیگیری مشکلات و نیازهای آن بیمارستان و در پاسخ به پیغام منتشر شده لازم است نکاتی را جهت اطلاع خدمت شما ارائه نمایم:
١_ جلسه ای در روز یک شنبه در حضور اینجانب با حضور معاونین درمان، توسعه، بهداشتی دانشگاه و همچنین کارشناسان مجرب معاون درمان برگزار شد و قرار شد که تیمی از دانشگاه در روز دو شنبه از بیمارستان‌های گچساران بازدید بعمل آورد و تصمیماتی از جمله اینکه سن تزریق واکسیناسیون در شهرستان گچساران، ۵ سال کمتر از بقیه نقاط استان در نظر گرفته شود و از روز دوشنبه اجرایی شود.
٢- تیمی متشکل از دکتر مرادی فوق تخصص اطفال و مدیر نظارت بیمارستانی دانشگاه، خانم دکتر وفاپور متخصص داخلی، دکتر علیزاده متخصص بیهوشی، دکتر پارسا فوق تخصص ریه و عده ای از کارشناسان درمان در روز دوشنبه به گچساران اعزام شدند و وضعیت درمان بیماران را بررسی کردند و پروتکل های درمانی و اندیکاسیون های بستری و ترخیص بیماران را با کادر درمان گچساران مرور کردند.
همچنین مدیریت دانشگاه در طی حدود پانزده ماهی که شهرستانهای گچساران و باشت از نعمت داشتن نماینده محروم بوده است حداکثر حمایت را از مردم شریف این‌مناطق که قریب به صد سال سابقه شهرنشینی داشته اند و دارای فرهنگ غنی هستند انجام داده اند.
از جمله اقداماتی مانند اتمام پروژه هایی همچون بیمارستان نرگسی، برطرف کردن کمبودهای تجهیزاتی بیمارستان باشت و… حمایت از نیروهای توانمند گچساران و باشت در مدیریت دانشگاه داشته است.
همچنین بیشترین بازدید را در طی یک سال گذشته از این دو شهرستان داشته ایم. بی شک خدمتگزاری به این مردم فهیم برای همه ما باعث افتخار است.
در رابطه به بازدید جنابعالی نیز موارد زیر قابل توجه است:
۱. جناب آقای دکتر امیر آذرگون دارای مدرک دکتری فیزیوتراپی بوده که رشته ایشان هیچ قرابت و سنخیتی با بیماری ویروسی کووید ۱۹ ندارد. ضمنا وی هیچگونه رابطه استخدامی با دانشگاه علوم پزشکی استان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران ندارد و اینکه برای یک فرد بدون هیچ رابطه استخدامی و غیر بالینی ابلاغ رسمی زده شود برای دانشگاه تخلف محسوب می شود. همچنین طبق مصوبه ستاد کرونای استان و دانشگاه از قبل نیز قرار بر صدور ابلاغ جهت یک نفر به عنوان نماینده تام الاختیار بنده در آن شهرستان بوده است که معاون توسعه جناب آقای جلال پوران فرد به این مهم منصوب شده و به نحو احسن در این خصوص انجام وظیفه نموده است.
۲. حضور بنده در کسوت رییس دانشگاه جهت بازرسی و سرکشی از مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بصورت مداوم و با فاصله زمانی کوتاه از زمان شروع مدیریت صورت گرفته و در فاصله زمانی بین بازدید های بنده از این مراکز، معاونین، مدیران و کارشناسان دانشگاه بطور منظم و موثر در تمام شهرستان ها و خصوصا شهرستان های گچساران و باشت (در این ایام بیماری کووید۱۹) حضور یافته و به بررسی و حل مشکلات پرداخته اند.
در ضمن قرار بود روز پنج شنبه ۱۱ شهریور به همراه معاونین درمان و توسعه دانشگاه بازدیدی از شهرستان گچساران داشته باشیم اما به دلیل عدم حضور متخصصین مربوطه در شهرستان، این بازدید کنسل شد و هماهنگی های لازم با دکتر سید طاهر حسینی ریاست بیمارستان برای بازدید و جلسه با متخصصین و مدیران شبکه گچساران در روز شنبه ۱۳ شهریورماه به اتفاق معاونین درمان، توسعه و بهداشتی دانشگاه انجام گرفت و این بازدید در موعد مقرر انجام خواهد گرفت.
۳. داروخانه بیمارستان بی بی حکیمه بصورت مزایده به یک داروساز واگذار گردیده است ولی به علت عدم رضایت از میزان درآمد، ایشان اقدام به فسخ قرارداد نمودند که برخورد قانونی صورت گرفته و جهت جایگزینی ایشان علی رغم تلاش و رایزنی های فراوان رییس بیمارستان و معاون غذا و دارو متاسفانه تا این لحظه کسی حاضر به عقد قرارداد جدید نشده ولی جهت جلوگیری از سرگردان شدن بیماران، مسولین بیمارستان داروهایی که مورد نیاز بیماران سرپایی می باشد را در بخش اورژانس تدارک دیده اند و همچنان بیمارستان جهت ایجاد داروخانه با داروسازان عزیز در حال رایزنی می باشند که انشالله در آینده نزدیک این مشکل حل خواهد شد.
۴.بنده پیام‌ارسالی بامداد پنج شنبه جنابعالی را بامداد همان روز دیدم( ساعت سه بامداد ) و در ساعت ٨ صبح همان روز نیز جواب سوالات را ارسال نمودم و بعد از آن نیز تلفنی با جنابعالی صحبت نمودم و در خصوص مسایل مطرح شده توضیحات لازم داده شد و بنظر می رسید جنابعالی اقناع شده ای که ظاهرا اینگونه نبوده است.
در پایان ضمن تشکر از بازدید و پیگیری جنابعالی از تمام مردم عزیز استان و به خصوص شهرستان های باشت و گچساران خواهشمندیم جهت سلامت خود و خانواده رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و در تجمعات حضور نیابید.
خوشبختانه روند نزولی بیماری در استان به همت مردم شریف، تدابیر مدیران استان و دانشگاه شروع شده است. انشاالله همه باید کمک به کاهش تالمات مردم و کنترل این بیماری را در اولویت کاری خود قرار دهیم.
انشالله با حمایت نمایندگان استان از خدمتگزاران بهداشت و درمان و استفاده جنابعالی از مشاورین آگاه به مشکلات سلامت مردم استان، بتوانیم از این پیک بیماری با کمترین تلفات و آسیب به مردم استان عبور نماییم و با واکسیناسیون وسیع و رعایت دستورالعمل های بهداشتی شاهد پیک های بعدی کرونا نباشیم.
 
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار
 
دکتر پرویز یزدان پناه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
این روزها آقای سید قدرت حسینی خیلی سرش شلوغتر از سید ناصر هست ، طرف تو اداره اگر مسئولسش بهش گفت برو فلان کار رو انجام بده ،میگه الان زنگ میزنم سید قدرت عوضت کنه ، حالا معلوم هم نیست که به سید ناصر رای داده یا الان که ورق برگشته ایشون هم پیچش داشته ،طعا خیری در این کارها نیست و بیچاره سید ناصر که دور بعدی باید چوب کارها و عملکرد سید قدرت رو بخوره ،شده جریان همون نماینده قبلی و برادر و خواهرش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار