تشریح جزئیات شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان بویراحمد
دلشاد : یکی از موضوعات مطرح شده در نشست ، مربوط به همکاری دستگاه هایی مانند بهزیستی ، ثبت احوال ، کمیته امداد ، اداره زندان ها ، شهرداری ، صدا و سیما و دیگر نهادهایی است که می توانند در شناسایی و معرفی افراد بی سواد به آموزش و پرورش ، کمک کنند تا بتوان به نحو مطلوب افراد بی سواد را شناسایی و تحت آموزش قرار داد .
کد خبر: ۹۹۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ 09 September 2021

روز گذشته و همزمان با 17 شهریور روز جهانی سوادآموزی " شورای پشتیبانی سوادآموزی " شهرستان بویراحمد در فرمانداری این شهرستان برگزار شد .
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در خصوص جزئیات این نشست به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت : روز جهانی سواد آموزی در راستای کاهش بی سوادی در دنیا مطرح شده که شعار امسال هم " سوادآموزی برای بهبود شرایط با محوریت انسان ، کاهش فاصله دیجیتالی " است .
کورش دلشاد افزود : طبق آمار سازمان بین المللی در روز سوادآموزی ۱میلیارد و ۵۹۰ میلیون نفر دانش آموز در ۱۹۱ کشور در این دو سال به دلیل شیوع کرونا از تحصیل بازماندند.
دلشاد گفت : یکی از موضوعات مطرح شده در نشست ، مربوط به همکاری دستگاه هایی مانند بهزیستی ، ثبت احوال ، کمیته امداد ، اداره زندان ها ، شهرداری ، صدا و سیما و دیگر نهادهایی است که می توانند در شناسایی و معرفی افراد بی سواد به آموزش و پرورش ، کمک کنند تا بتوان به نحو مطلوب افراد بی سواد را شناسایی و تحت آموزش قرار داد .
وی با اشاره به اینکه تشویقاتی از جمله کمک های مالی برای خود سوادآموزان درنظر گرفته شده است ، اظهار داشت : از همه مسئولین استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهر و روستا و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی می‌خواهیم به موضوع باسوادی افراد جامعه توجه ویژه داشته باشند و برنامه هایشان در خصوص بحث سواد آموزی در استان را مشخص کنند.
دلشاد گفت : هم اکنون مهمترین چالش در بحث سوادآموزی ، شناسایی افراد بی سواد است که از همه دستگاه ها و نهاد ها درخواست کمک برای شناسایی و معرفی این افراد به آموزش و پرورش را داریم .
وی افزود : هم اکنون کمیته انسداد بی سوادی در حال فعالیت است که کار این کمیته جلوگیری از بی سواد ماندن کودکانی است که به سن قانونی مدرسه می رسند و خوشبهتانه در این زمینه موفق بوده ایم و حتی اگر دانش آموزی به سن قانونی مدرسه رسیده باشد و مراجعه نکنند ، با دعوت اولیاء آن ها و کمک به رفع مشکل ، دانش آموزان مشکل دار را هم در مدارس ثبت نام و به ارائه آموزش به آن ها می پردازیم .
دلشاد در خصوص آمار سوادآموزی شهرستان هم گفت : حجم ابلاغی در دوره سوادآموزی به شهرستان 500 نفر بود که از این تعداد 348 نفر تحت پوشش قرار گرفتند که 266 نفر از این سواد آموزان ارتقاء یافتند.
وی ادامه داد : در دوره تحکیم 111 سوادآموز حضور داشته اند که از این تعداد 66 نفر توانسته اند ارتقاء پیدا کنند .
دلشاد افزود : در دوره انتقال 243 تحت پوشش قرار گرفته اند که از این تعداد 200 نفر از سواد آموزان ارتقاء یافتند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت : در سال تحصیلی 99 – 400 تعداد 239 نفر به عنوان آموزش دهنده کار آموزش به سوادآموزان را بر عهده داشته اند.
وی با اشاره به این نکته که هم اکنون برخی امتحانات دوره سوادآموزی در حال برگزاری است ، اظهار داشت : تعداد حوزه های امتحانی در بخش سوادآموزی شهرستان 190 حوزه ، تعداد ممتحنین 10 نفر ، تعداد مصححین 4 نفر و تعداد مسئولین سوادآموزی 10 نفر می باشند .
دلشاد به آمار سال تحصیلی جدید هم اشاره کرد و گفت : در سال تحصیلی 1400 – 1401 حجم ابلاغی در دوره سواد آموزی 440 نفر که از این تعداد 365 نفر فعالیت های جاری و 75 نفر هم شامل طرح زنان عشایر ریاست جمهوری است.
وی ادامه داد : در دوره تحکیم 190 نفر و در دوره انتقال هم 170 نفر برای سال جدید ابلاغ شده است ضمن اینکه در ندامتگاه ها (زندان ها) 3 کلاس با 30 نفر در دوره انتقال و 40 نفر هم در دوره سوادآموزی تعریف شده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار