کد خبر: ۹۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 22 September 2015

مدیرکل امور فناوری استان‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: لازم است بخش‌های تحقیقاتی واحدهای تولیدی کشور تقویت شوند که این امر مستلزم اختصاص بودجه کافی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق حاجی تاروردی عصر امروز دوشنبه در میزگرد اقتصادی البرز با موضوع توسعه فناوری در دوران پساتحریم افزود: ارتقای کیفیت تولید در کشور نیازمند تقویت فعالیت‌های تحقیقاتی است و بخش‌‌های تحقیقاتی همه واحدهای تولیدی در کشور باید از بودجه کافی بهره‌مند باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه بودجه اختصاص‌داده‌شده به این بخش‌ها در کشور کافی نیست و حتی در بهترین حالت هم بودجه‌ای که اختصاص داده شده، کافی نبوده است.

مدیرکل امور فناوری استان‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: بخش‌های تحقیقاتی واحدهای تولیدی نقش بسیار قابل توجهی در ارتقای کیفیت تولیدات این واحدها دارند و در همه کشورهای صنعتی پیشرفته، توجه ویژه‌ای به چنین بخش‌هایی می‌شود.

حاجی تاروردی اظهار کرد: ایران از نظر رشد علمی در جایگاه خوبی است و باید در زمینه تجاری‌سازی و نوآوری نیز پیشرفت‌های خوبی کسب شود و تلاش‌ها در این راستا افزایش یابد.

وی از بخش سرمایه انسانی به عنوان بخشی که باید از پتانسیل‌های آنها بیشترین بهره‌مندی را داشته باشیم، یاد کرد و توجه به این امر را بسیار مهم دانست.

اقتصاد دانش‌بنیان بدون حضور بخش خصوصی محقق نخواهد شد

حاجی تاروردی در ادامه سخنان خود بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: اقتصاد دانش‌بنیان بدون حضور بخش خصوصی و استفاده از پتانسیل‌های این بخش محقق نخواهد شد.

وی نقش شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان بسیار مهم و تعیین‌کننده ارزیابی کرد و توجه به این نقش را بسیار ضروری دانست.

مدیرکل امور فناوری استان‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین بر ضرورت کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی در کشور تاکید کرد و ادامه داد: در کنار کاهش این وابستگی باید به دنبال کسب تکنولوژی نیز باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار