معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی:
معاون امور مجلس، استان‌ها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: مصوبات سفرمقام معظم رهبری به استان کرمانشاه راهگشای رفع محرومیت ازچهره استان است که پیگیری آن باید دردستور کاردولت باشد.
کد خبر: ۹۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 23 September 2015

علیرضا صالح در مراسم جشن آغاز سال تحصیلی که ظهرامروز پنجشنبه در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اول مهر سال ۵۹ با آغاز جنگ تحمیلی بزرگترین راه پیمایی با حضور دانش آموزان در تهران به راه افتاد و به دستور امام راحل(ره) دانش آموزان ما برای جلوگیری از پیشروی دشمن به خاک ایران اسلامی به سمت پادگانها حرکت کردند و همان زمان بنی صدر ملعون دستور داد که هیچ سلاحی در اختیار دانش آموزان قرار داده نشود.

وی افزود: در دوران آغازین نبرد تحمیلی هیچ ایرانی حاضر نبود در خانه بنشیند و دانش آموزان برای پشتیانی جبهه ها در پادگان‌ها صفهای طولانی بسته بودند و با این شور و اشتیاق اگر خیانتهای بنی صدر نبود خرمشهر اشغال نمی شد چرا که آن ملعون اجازه نمیداد بچه‌های ما خود را برای نبرد با دشمن آماده کنند.

صالح آموزش و پرورش را ستاد پشتیبانی کشور در دوران  سال دفاع مقدس عنوان و بیان کرد: در استان کرمانشاه نیز نهاد توانمند آموزش و پرورش ستاد پشتیبانی منطقه غرب کشور محسوب می شد.

معاون امور مجلس، استان‌ها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: آن زمان دشمن متجاوز با ۱۳۰ فروند هواپیمای جنگی در ۳۱ شهریر ۵۹ با تمام قوا به سمت مرزهای ایران حرکت کرد و به تمام کشور حمله کرد.

صالح با اشاره به نقش پررنگ دانش آموزان در پیروزی ۸ سال دفاع مقدس بیان کرد: دانش آموزان در دورانی که ما حتی ناتوان از ساخت یک گلوله جنگی بودیم کاری کردند که اکنون هیچ کس جرات نگاه چپ به جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران از دریای مدیترانه تا اقیانوس هند حرف اول را در منطقه می زند و به فرموده  مقام معظم رهبری در چشم انداز پیش رو باید رتبه نخست را در منطقه کسب کنیم.

صالح جمهوری اسلامی ایران را قدرت نخست منطقه در علم و فناوری دانست و گفت: با وجود تنگناهای مالی تمام تلاش خود را برای تعامل با جهان به کار خواهیم بست و برای کشور نیز برنامه داریم.

وی بیان کرد: امروز دنیا متوجه شده است که نمی تواند  قدرت علمی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران را نادیده بگیرد؛ همچنانکه آمریکای جنایتکار که تمام تلاش خود را برای به آتش کشیدن منطقه به کار بسته نیز به این نتیجه رسیده که ایران وزنه تعادل در راه آرامش منقطه است و مجورند که از ایران در تمام موارد برای رفع مشکلات و آشوبها کمک گیرند.

صالح افزود: امروز اروپا و آمریکا مجبور به تسلیم در برابر خواسته‌های به حق جمهوری اسلامی ایران هستند و این نتیجه تلاش خانواده بزرگ آموزش و پرورش است.

وی آرامش موجود در کشور را نتیجه جانفشافی مردم کرمانشاه به عنوان نماد و اسطوره مقاومت در غرب کشور دانست وگفت: تصویر امروز کرمانشاه با این استعداد و توانایی قطعا در شان مردمش نبوده و بیکاری موجود زیبنده این استان نیست.

صالح افزود: برطرف کردن نیازهای استان کرمانشاه در واقع رفع نیازهای کشور است و باید فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر به این استان را نصب العین خود قرار داده و پیگیری مصوبات ایشان به عنوان راهگشای رفع محرومت برای استان را از دولت تدبیر و امید درخواست نماییم.

وی در پایان گفت: تمام تلاش دولت رفع مشکلات آموزش و پرورش است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار