برپایی بازارهای بزرگ خرید و فروش دام، تهیه لوازم تزئینی برای حیوانات قربانی از جمله صحنه‌هایی است که این روزها و در آستانه عید قربان به‌ وفور در شهرهای مختلف پاکستان مشاهده می‌شود.
کد خبر: ۹۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 23 September 2015

شهرهای پاکستان در آستانه عید سعید قربان جلوه خاصی پیدا می‌کنند.

مردم پاکستان اهمیت زیادی برای قربانی حیوانات در روز عید قربان قائل هستند. اکثر پاکستانی‌ها قربانی کردن را واجب می‌دانند و به همین علت از مدت‌ها قبل برای انجام مراسم این روز آماده می‌شوند.

به همین خاطر می‌توان گفت که تقریبا همه اقشار مردم پاکستان در ایام عید قربان درآمد خوبی کسب می‌کنند؛ از دامداران که با پروار کردن جانوران قربانی حیوان مورد نظر را به 2 برابر قیمت می‌فروشند تا راننده‌هایی که قربانی را به محل مورد نظر حمل می‌کنند.

در این ایام، برخی مشاغل مانند درست کردن لوازم تزئینی برای حیواناتی که می‌خواهند قربانی شوند و چاقو تیز‌کنی نیز رونق خاصی می‌گیرد.

حتی چاقو‌هایی که برای قربانی حیوانات استفاده می‌شود انواع گوناگونی دارد و هر کس به سلیقه خود نوعی از این چاقو را انتخاب می‌کند.

رنگ کردن، تزئین و آرایش حیوانات قربانی نیز از جمله رسومات مردم پاکستان در ایام عید قربان است.

در گذشته رسم بر این بود که هر خانواده یک حیوان قربانی می‌کرد اما در حال حاضر که توان مالی مردم کاهش یافته قربانی دسته‌جمعی نیز بین مردم به ویژه مردم شهر «کراچی» رواج یافته است.

شتر بهترین حیوان برای قربانی در روز عید قربان محسوب می‌شود این در حالی است و گاو و بز در رده‌های بعدی قرار دارند.

در این روزها، بازارهای بزرگ فروش حیوانات قربانی در حومه شهرها دایر می‌شود و تا پاسی از شب دایر است. این در حالی است که هر چه روز عید نزدیک‌تر می‌شود، قیمت‌ها افزایش پیدا کرده و جنب و جوش مردم برای خرید حیوان مناسب نیز افزایش می‌یابد.

به طور معمول، گوشت قربانی به مقداری زیاد است که نمی‌توان تمام این گوشت‌ها را مصرف کرد بنابراین مردم با خشک کرن یا نمک سود کردن گوشت‌ها سعی می‌کنند از آنها در سایر ایام سال استفاده کنند.

استفاده از کارت تبریک، پوشیدن کفش و لباس نو و همچنین دید و بازدید از دیگر رسومات مردم پاکستان در ایام عید قربان است.

این در حالی است که برگزاری نماز عید قربان نیز شکوه و جلوه خاصی به شهرهای این کشور می‌بخشد و تقریبا همه مردم در این نماز شرکت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار