مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه گفت : محصول پسته در ۱۷ استان کشور از جمله در استان مرکزی تولید می شود که استان مرکزی رتبه ششم سطح زیر کشت و شهرستان ساوه رتبه دوم استان مرکزی را داراست.
کد خبر: ۹۹۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷ 04 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،مهندس شریفی افزود:در این شهرستان بیش از ۳۵۰۰ هکتار باغ پسته وجود دارد که ۲۰۰۰ هکتار آن بارده و ۱۵۰۰ هکتار غیربارده است.
وی یادآورشد: پسته تولیدی این شهرستان به لحاظ کیفیت با پسته نقاط پسته خیز کشور قابل رقابت است، از نظر کمیت نیز پیش بینی می شود در سال جاری به ازای هر هکتار ۱۳۰۰ کیلو پسته از باغات شهرستان ساوه برداشت شود.
وی با بیان اینکه کار برداشت پسته در این شهرستان از روزهای انتهایی شهریورماه آغاز و تقریبا تا آبان ماه ادامه دارد افزود: عاری بودن پسته از آلودگی به آفلاتوکسین، مقاومت در برابر سرما، کیفیت مطلوب مغز و نیز خندان بودن آن از مزیت های این محصول در ساوه است.
به گفته مهندس شریفی عمر پسته‌کاری در شهرستان ساوه به ۲۵ سال می‌رسد و باغداران ساوجی به کشت ارقامی مانند «احمدآقایی»، «اکبری»، «فندقی»، «کله قوچی» اشتغال دارند که البته کشت عمده با «احمدآقایی» است.
وی ادامه داد: درخت پسته به‌دلیل مقاومت بالا نسبت به شوری خاک، سرمای زمستانی، نیاز آبی کم و درآمدزایی مورد اقبال کشاورزان شهرستان ساوه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار