طرح انسجام در مدارس اردبیل اجرا می‌شود

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان اردبیل گفت: طرح انسجام با همکاری و مشارکت واحدهای آموزشی در نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اردبیل و با همکاری اتحادیه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 26 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محسن امینی صبح امروز در جلسه هماهنگی اجرای طرح انسجام در مدارس اردبیل با اشاره به برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: بحث طرح انسجام در مدارس سراسر استان اجرایی می‌شود و دانش‌آموزان زبده متوسط دوره اول و دوره دوم که از لحاظ اخلاقی، علمی و اجتماعی بالا باشند شناسایی و عضویابی می‌شوند.

وی افزود: محورهای اصلی که در سال تحصیلی جدید برای آن برنامه‌ریزی کردیم شامل سازماندهی برنامه‌های اتحادیه در دوره متوسط اول است که این اقدام از دو سال قبل آغاز شده بود و امسال به طور رسمی از سال جدید وارد متوسط اول خواهم شد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان اردبیل به تشریح برنامه‌های سال تحصیلی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان پرداخت و گفت: توسعه فعالیت‌های قرآنی، انس با اهل بیت و سازماندهی مطلوب انجمن‌های اسلامی در دستور کار ما قرار دارد.

امینی تصریح کرد: در واقع این تشکل بستری برای شکوفایی دانش‌آموزان است سال گذشته 300 دبیرستان و حدود 10 هزار دانش‌آموز تحت پوشش قرار گرفتند.

این مسئول ادامه داد: برگزاری قرارگاه‌های دانش‌آموزی، جلسات هم‌اندیشی و پرسش و پاسخ، اردوهای دانش‌آموزی،‌ همایش‌های همکلاسی آسمانی و برنامه‌های علمی جزو فعالیت اصلی اعضای این تشکل است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان اردبیل یادآور شد: همچنین در کنار فعالیت‌های سال‌های گذشته در طرح انسجام بخش ویژه‌ای در نظر گرفته شده است این قسمت که بخشی از طرح وسیع انسجام است یک فراخوان تشکیلاتی با نام جام انسجام یعنی جنبش ابتکارات مدرسه‌ای انسجام در معرفی، تبلیغ و عضوگیری در انجمن‌های اسلامی مدارس است تا دستاوردهای خلاقانه دانش‌آموزان به کمک طرح انسجام یابد.

امینی حساس‌سازی و رشد کمی و کیفی برنامه‌های انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در دوره متوسط دوم و فعال‌سازی قرارگاه‌های مدرسه‌ای را از دیگر برنامه‌های این اتحادیه عنوان کرد و گفت: امسال مطابق با سال‌های قبل سه رویکرد معرفتی، علمی، درسی و مهارتی را برای دانش‌‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نظر داریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار