افزایش تعدادگردشگران دردستورکارمجلس

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مطابق برنامه چشم انداز 20 ساله و بنا به دستور مقام معظم رهبری در سیاست های کلی برنامه ششم توسعه تعداد گردشگران تا پایان برنامه ششم باید به پنج برابر وضعیت کنونی افزایش یابد.
کد خبر: ۱۰۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 02 October 2015
 معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مطابق برنامه چشم انداز 20 ساله و بنا به دستور مقام معظم رهبری در سیاست های کلی برنامه ششم توسعه تعداد گردشگران تا پایان برنامه ششم باید به پنج برابر وضعیت کنونی افزایش یابد.

به گزارش ایرنا؛ اسدالله درویش امیری افزود: با این وجود و تلاش برای جذب میلیون ها گردشگر، در حال حاضر ظرفیت هتل های ما جوابگوی جذب این میزان گردشگر نیست و باید زمینه های لازم در کشور را برای تحقق این امر فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری امروز به عنوان دومین صنعت اقتصادی جهان است، گفت: صنعت گردشگری نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارد و باید کشور را برای این توسعه و جذب گردشگران آماده کنیم.

درویش امیری افزود: حیات و بقای سازمان میراث فرهنگی به مشارکت بخش خصوصی و مردم بستگی دارد و از این توان و ظرفیت نهایت استفاده را برای جذب گردشگر و توسعه این صنعت به کار بسته ایم و نهایت بهره را خواهیم برد.

وی با بیان اینکه ملایر ظرفیتهای کم شناخته شده ای دارد، اظهار کرد: در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان باید تلاش شود ظرفیتها و پتانسیلها در حوزه گردشگری شناسایی و معرفی شود.

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور نقش اداره کل میراث فرهنگی استان همدان و رسانه ملی را در این راستا بسیار مهم برشمرد و گفت: شناخته شدن این ظرفیتها نیازمند همکاری است و ما نیز حمایتهای خود را در این باره دریغ نمی کنیم.

مدیر هتل کریم خان زند ملایر نیز بیان کرد: عملیات اجرایی این هتل با زیربنای هشت هزار و 700 مترمربع از سال 81 آغاز شد و در سال 91 تغییر مالکیت داد و تاکنون برای ساخت آن 180 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و تکمیل هتلینگ آن به سه تا پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

امیر محمدی افزود: بخش هتلینگ هتل کریم خان زند ملایر دارای 40 اتاق و 220 تخت است و در طرح توسعه آن به هفت طبقه، تعداد اتاق ها به 118 و یک هزار و 300 تخت افزایش پیدا می کند.
وی ادامه داد: هتل کریم خان زند در آینده به هتل پنج ستاره تبدیل می شود که طرح توسعه آن به 150 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و این رقم به سازمان میراث فرهنگی اعلام شده و در حال پیگیری است.

همچنین در این آیین واحدهای اقامتی مجتمع رفاهی و اقامتی الماس ملایر با 10 میلیارد ریال اعتبار و 11 سوییت مورد بهره برداری قرار گرفت که دارای سوییت های سه، دو و شش تختی است و در مدت زمان شش ماه احداث شده است.

شهرستان ملایر با دارا بودن بیش از 300 هزار نفر جمعیت در جنوب شرقی استان و 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار