٦٧% پیشرفت درساخت سکوهای فازهای١٧و١٨

کد خبر: ۱۰۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹ 30 September 2015
تابناک بوشهر: عملیات ساخت سکوهای اقماری فازهای ١٧ و ١٨ که برای برداشت نهایی گاز از مخزن این بخش از میدان گازی پارس جنوبی طراحی شده است به ٦٧ درصد پیشرفت فیزیکی رسید.

به گزارش تابناک بوشهر به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، مجری طرح توسعه فازهای ١٧ و١٨ پارس جنوبی با اشاره به سرعت گرفتن مراحل راه‌اندازی بخش فراساحل این پروژه، گفت: جایگزینی سکوهای اقماری فازهای ١٧ و ١٨ با سکوهای فاز ١٤ پارس جنوبی شرائط را برای کوتاهتر کردن زمان بهره برداری از بخش دریایی این طرح و برداشت نهایی گاز در این حوزه مخزنی فراهم کرد.

حسن بویری در تشریح این برنامه اجرایی جدید عنوان کرد: با توجه به تاخیرهای ایجاد شده در مسیر ساخت سکوهای اقماری فازهای ١٧ و ١٨ و با توجه به الزامات راه‌اندازی فازهای دارای اولویت مطابق زمان بندی تعیین شده وزارت نفت، مقرر شد تا سکوهای اقماری فاز ١٤ این میدان که از پیشرفت بالاتری برخوردار بود، در فازهای ١٧ و ١٨ مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: با اجرای این برنامه، علاوه بر کاهش زمان پیش بینی شده پایان مراحل ساخت سکوهای اقماری توسط پیمانکار اصلی، تحقق تعهدات تولیدی بخشهای ١٧B و ١٨B و حداکثرسازی برداشت گاز از مخزن این فاز در نیمه نخست سال آینده نیز نزدیکتر شد.

فاز ١٤ در شمار طرحهای دارای اولویت دوم توسعه در پارس جنوبی است که با اجرای برنامه جایگزینی این دو پروژه، سکوهای اقماری فازهای ١٧ و ١٨ که در مراحل بعدی توسط شرکت صدرا به پایان خواهد رسید در اختیار بخش فراساحل فاز ١٤ قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار