اجرای طرح" هر دانش‌آموز یک مهارت در مدارس متوسطه اول" شهرستان بویراحمد

با حضور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد کارگاه مهارت آموزی با هدف ترویج، توسعه و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی در مدرسه فرهنگیان متوسطه اول پسرانه شهرستان بویراحمد افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۳۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۰ 12 April 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمد جمالی در این آیین ، هدف از اجرای این طرح را آماده سازی دانش آموزان پایه متوسطه اول جهت مهارت آموزی دانست وگفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش وپرورش هر دانش آموز باید حداقل یک مهارت را یاد بگیرد.

جمالی به اهمیت این طرح اشاره کرد وگفت: در راستای اجرای فعالیت‌های مدیریت و راهبری، طرح مهارت‌آموزی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه بر مبنای حوزه تربیت و یادگیری کار و فناوری ، فرهنگ و هنر و فعالیت تربیت مربی مهارتی برای تحقق سند تحول بنیادین و عملیاتی کردن بسته تحول‌آفرین "هر دانش‌آموز یک مهارت" ویژه دوره اول متوسطه اجرا می شود.
وی گفت: این کارگاه مهارت آموزی با مبلغ 151 میلیون ریال جهت مهارت آموزی دانش آموزان متوسطه اول تجهیز شده است.
جمالی با بیان اینکه این کارگاه با چهار میز فلزی ، چوب ، الکترونیک و کارگاه کامیپوتر تجهیز شده است گفت: همه دانش آموزان پسر آموزش وپرورش پرورش شهرستان بویراحمد می‌توانند از این کارگاه استفاده کنند.
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان افزود: در حال حاضر چهار مدرسه فرهنگیان متوسطه اول پسرانه ،عفت دخترانه متوسطه اول ، مدرسه توحیدی پسرانه و حجاب دخترانه متوسطه اول جهت استفاده دانش آموزان تجهیز شده اند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به اهمیت مهارت آموزی اشاره کرد وگفت: ترویج، توسعه و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و مهارت‌آموزی، کمک به هدایت تحصیلی آگاهانه دانش آموزان، کیفیت‌بخشی به آموزش دروس کار، فناوری، فرهنگ و هنر و ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دبیران از اهداف کیفی اجرای طرح هر دانش آموز یک مهارت است.
جمالی افزود: کسب حداقل یک مهارت توسط دانش‌آموز تا پایان دوره تحصیلی، آموزش همه دانش آموزان پایه هفتم، آموزش ۱۰۰ درصدی دبیران مجری آموزش‌های مهارتی و تجهیز کامل مراکز مهارتی نیز از جمله اهداف کمی این طرح است.


معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز در این آیین گفت: طرح «هر دانش‌آموز، یک مهارت» در راستای آشنایی دانش‌آموزان با علم و فناوری در این شهرستان ویژه دوره متوسطه اول اجرا می شود.
حمید لقمانی با اینکه مدرسه به عنوان خانه دوم کانون تربیت و تحول در جامعه است گفت: مهارت‌آموزی و توانمندسازی دانش آموزان راهکاری مطلوب برای اشتغال زایی و بازارکار خواهدبود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار