توانمندسازی زنان سبب پیشرفت اقتصادی و اجتماعی می‌شود

مشاور اقتصادی بانک کشاورزی گفت: توانمندسازی زنان با اجرای راهکارهای مناسب، سبب پیشرفت اقتصادی و اجتماعی جامعه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ 08 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از شهرستان بابلسر، عباس عرب‌مازار ظهر امروز در شصت و ششمین اجلاس کمیته اجرایی آپراکا که در مرکز آموزش کارکنان بانک کشاورزی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: زنان به‌عنوان نیمی از سرمایه‌های انسانی هر جامعه محسوب می‌شوند و توان‌بخشی آنها موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: زنان  نه‌تنها موضوع و هدف برنامه‌های توسعه‌ای به‌شمار می‌روند بلکه یکی از عوامل تقویت‌کننده و مؤثر در پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی هستند، لذا برنامه‌ریزی برای حضور فعالانه این سرمایه‌های مهم انسانی و بهره‌برداری مطلوب جامعه از توانایی آنها، رسیدن به  اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را ممکن و آسان‌ می‌کند.
مشاور اقتصادی بانک کشاورزی با تاکید بر اینکه زنان جامعه باید از امکانات و تحصیلات لازم برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی با عنایت به این مهم و بنا به رسالت خود، طرح‌ها و برنامه‌های گوناگونی برای کاهش فقر، بهبود وضعیت اقتصادی و خدمات‌رسانی مطلوب به زنان در زمینه‌های مالی، اعتباری و بانکی اجرا کرده است.
عرب‌مازار با اشاره به اینکه کشور ایران به‌عنوان یک کشور اسلامی با استفاده از تعالیم و برنامه‌های فرهنگی اسلامی به توانمندسازی زنان جامعه می‌پردازد، اضافه کرد: نتیجه آن جذب تعداد زیادی از بانوان سرمایه‌گذار در کشور طی سال‌های اخیر بوده است.
وی در پایان گفت: امید است در آینده نیز این روندهای حمایتی برای خدمات‌رسانی به جامعه هدف، با شتاب بیشتری دنبال شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار