چراغ مرکز مانيتورينگ پليس راه روشن شد

رئيس پليس راه خراسان شمالي گفت: با راه اندازي مرکز مانيتورينگ مي توانيم وضعيت ترافيک جاده هاي اصلي استان را به طور لحظه اي کنترل کنيم .
کد خبر: ۱۰۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ 11 October 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی، به نقل از روزنامه خراسان شمالی، رئيس پليس راه خراسان شمالي در مراسم بهره برداري از اين مرکز گفت: با راه اندازي اين مرکز از اين به بعد مي توانيم وضعيت ترافيک جاده هاي اصلي استان را به طور لحظه اي کنترل کنيم و اگر در وضعيت ترافيک يکي از اين جاده ها مشکلي ايجاد شود مرکز پليس راه بلافاصله متوجه مشکل مي شود و به سرعت به آن رسيدگي مي کند.

حسين زاده با بيان اين که جايگزين کردن امکانات به روز به جاي حضور مأموران پليس در جاده ها از سياست هاي پليس راه کشور است، افزود: هم اکنون 6 دوربين کنترل سرعت در جاده هاي استان وجود دارد که در صورت ثبت تخلف رانندگان توسط اين دوربين ها، يک ماه بعد برگه جريمه به دست راننده متخلف مي رسد.

وی افزود:اما اگر تدابيري انديشيده شود که بتوان راننده را بلافاصله از ثبت تخلفش آگاه کرد و يا پليس راه ها بتوانند با متخلف بلافاصله برخورد کنند اين موضوع مي تواند در بازدارندگي از وقوع تصادفات اثر بخشي بيشتري داشته باشد.

مديرکل حمل و نقل و پايانه هاي خراسان شمالي نيز در اين مراسم در پاسخ به درخواست رئيس پليس راه استان مبني بر اطلاع رساني سريعتر به راننده نسبت به ثبت تخلفش گفت: سازمان حمل و نقل و پايانه هاي کشور در حال طراحي سامانه اي است که به شکل پيامکي بعد از 2 ساعت ثبت تخلف را به اطلاع راننده مي رساند

سبحانی گفت:اميدواريم اين ميزان به تدريج کاهش يابد و مانند کشورهاي پيشرفته آن را لحظه اي کنيم.

وی با اشاره به فعاليت 20 دوربين در جاده هاي مختلف استان افزود: علاوه بر استفاده اين اداره کل از اين دوربين ها، پليس راه، اداره کل راه و شهرسازي و هلال احمر نيز مي توانند از اين دوربين ها براي کنترل ترافيک و امدادرساني به موقع در هنگام تغيير شرايط آب و هوايي و يا بروز حوادث استفاده کنند.

وي خاطرنشان کرد: 32 تردد شمار نيز در جاده هاي استان وجود دارد که به طور مداوم مي توان با کمک آن ها ميزان تردد در جاده هاي استان را رصد کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار