شناسایی 70 نقطه در کرمانشاه که مشکل آبگرفتگی معابر دارند

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از شناسایی 70 نقطه در سطح شهر کرمانشاه خبر داد که در فصل بارندگی دچار مشکل آبگرفتگی می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 14 October 2015
معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از شناسایی 70 نقطه در سطح شهر کرمانشاه خبر داد که در فصل بارندگی دچار مشکل آبگرفتگی می‌شوند.

مهندس امیر رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه برای کاهش مشکلات ناشی از بارندگی‌ها، اظهار کرد: ما در دو بخش اقداماتی را انجام دادیم که اولین بخش پیگیری‌های کوتاه مدت و فصلی است.

وی افزود: در همین راستا بعد از بررسی‌های صورت گرفته، بالغ بر70 محل دارای مشکل آبگرفتگی در سطح مناطق هشت‌گانه شهرداری شناسایی شده  است.

به گفته این مسئول، با اصلاح و بهسازی یا تعویض کانال‌ها و دریچه‌ها در این مناطق و همچنین اصلاح شیب‌بندی معابر، روان آب‌های ناشی از بارندگی در این نقاط دفع و هدایت خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین  کانال‌های دفع آب‌های سطحی، برای پیشگیری از آب‌گرفتگی معابر عمومی در زمان بارندگی لایروبی خواهند شد.

رحیمی لایروبی دهانه پل‌های درون و برون‌شهری و هرس درختان معابر برای جلوگیری از قطع خطوط برق و مخابرات در زمان بارندگی و وقوع طوفان را نیز از دیگر اقداماتی دانست که انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: پاکسازی محل عبور شبکه‌های آب و فاضلاب درون‌شهری مانند کانال‌ها و پل‌ها از شاخه، برگ و تنه درختان تا قبل از شروع فصل بارندگی نیز ضروری است  و نیروهای ما با کمک تجهیزات و ماشین آلات اقدامات لازم در این خصوص را انجام داده اند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه همچنین تخلیه نخاله‌های ساختمانی و پسماند شهری در بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و سواحل را ممنوع دانست و خاطرنشان کرد: با افراد متخلف برخوردهای قانونی صورت می‌گیرد.

رحیمی دومین اقدام مهم و اساسی برای مهار آبهای سطحی و جلوگیری از آبگرفتگی معابر را نیز اجرای طرح جامع ساماندهی هدایت و دفع آب‌های سطحی در محدوده و سطح شهر کرمانشاه برای بلندمدت اعلام کرد که مطالعات آن درحال انجام است.

وی با بیان اینکه افزایش ضریب ایمنی در هنگام بارندگی زیان‌ها و آسیب‌ها را کاهش می‌دهد گفت: برای پیشگیری از آب گرفتگی معابر در فصل بارندگی باید با برنامه‌ریزی ضریب ایمنی را افزایش داد.

این مسئول افزایش ضریب ایمنی بخش‌های آسیب‌پذیر به ‌ویژه تاسیسات زیربنایی و اماکن مسکونی را نیز ضروری خواند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار