انتقال سکویCفاز19 پارس جنوبی به محل نصب

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی گفت: بارگیری سکوی SPD19C طرح توسعه فاز 19 برای انتقل و نصب درمیدان مشترک پارس جنوبی با موفقیت به اتمام رسید.
کد خبر: ۱۱۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 16 October 2015
تابناک بوشهر: حمید رضا مسعودی افزود: این سکو پس از انجام مهاربندی های لازم روی شناور حمل کننده سکو درهفته های آینده برای نصب راهی خلیج فارس خواهد شد.

به گزارش تابناک بوشهر به نقل از روابط عمومی شرکت نفت وگاز پارس، وی اضافه کرد: تمامی مراحل طراحی و ساخت این سکوی با وزن تقریبی 2700 تن با استفاده از توانمندی نیروهای داخلی انجام گرفته و نخستین سکو از مجموعه سکوهای دریایی طرح های موسوم به 35 ماهه است که از تیر سال 1389 مراحل ساخت آن با ساخت و نصب جاکت( چهارپایه) آغاز شد.

مسعودی بیان کرد: با نصب این سکو در موقعیت خود، امکان بهره برداری از سکوی اقماری این سکو (SPD2) برای برداشت 500 میلیون فوت مکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی و انتقال آن به پالایشگاه خشکی فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به اتمام مراحل نهایی تست و راه اندازی خطوط لوله اصلی و درون میدانی این سکوها در ماه های پیش رو امکان انتقال گاز تولیدی سکوی اقماری این سکو به پالایشگاه برای شیرین سازی و تزریق آن به شبکه سراسری و تولید محصولات جانبی آن فراهم می شود.

مسعودی گفت: با توجه به موقعیت این سکو در بلوک مرزی میدان مشترک و امکان تولید و بهره برداری ازسکوی اقماری آن (SPD2) نصب آن در میدان مشترک پارس جنوبی از الویت های وزرات نفت است.

وی اضافه کرد: حفاری چاه های این سکو در در بهمن ماه 1392 به پایان رسیده بود.

سکوی SPD 19C اولین سکو از مجموعه سه سکوی طرح توسعه فاز 19 است که از یارد شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی واقع در خرمشهر با موفقیت بارگیری شد.

بخش فراساحل این طرح شامل چهار سکوی دریایی، 21 حلقه چاه و دو رشته خط 32 اینچ به منظور انتقال گاز از سکوهای اصلی به پالایشگاه خشکی به طول تقریبی 230 کیلومتر یک رشته خط لوله 36 اینچ به طول تقریبی شش کیلومتر برای انتقال میعانات گازی به گوی شناور به ظرفیت هفت هزار مترمکعب در ساعت، دو رشته خط لوله 4.5 اینچ دریایی و دو رشته خط 18 اینچی پوشش دار درون میدانی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار