پروژه‌های مسکن مهر نیاز به 1550 مدرسه دارد

کد خبر: ۱۱۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷ 17 October 2015

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر کشور نیاز به 1550 مدرسه دارد، گفت: مجموع اعتبار مورد نیاز برای تامین آب، برق، گاز و فاضلاب مسکن مهر در کشور 5 هزار میلیارد و 600 میلیون تومان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، احمد اصغری مهرآبادی در جلسه شورای مسکن استان البرز که ظهر امروز در محل استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: با وجود برخی مشکلات اجازه نداده‌ایم پروژه‌ها بدون پیشرفت باقی بمانند.

وی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون، 560 هزار واحد مسکن مهر را به متقاضیان تحویل داده‌ایم که این آمار برابر 46 درصد از مجموع آمار پروژه‌های تحویلی‌ مسکن مهر، افزود: از 2 میلیون و 300 هزار واحد که از آغاز طرح مسکن شروع شده تا امروز یک میلیون و هزار و 825 واحد به اتمام رسیده و بیش از 50 درصد 470 هزار واحد باقی مانده در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر‌اینکه مصوبه اخیری که با دستور معاون اول رئیس‌جمهور اخذ شده " افزایش 25 به 30 میلیون تومان سقف تسهیلات" کمک شایانی به سرعت‌دادن اتمام پروژه‌ها می‌کند، خاطرنشان کرد: خیلی از استان‌ها در این بخش مشکل داشتند که خوشبختانه امروز حل شده و مشکلی در بحث پرداخت نداریم و بانک‌ها اعلام آمادگی 100 درصدی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امید است تا پایان شهریور سال آینده بتوان بخش عظیمی از پروژه‌های استان را به‌اتمام برسانیم، گفت: در راستای اعتبار مورد نیاز برای خدمات زیربنایی امسال دستور داده شده این امرمهم در بودجه دیده و تعیین شود.

مهرآبادی با تاکید بر اینکه مجموع اعتبار مورد نیاز برای تامین آب، برق، گاز و فاضلاب مسکن مهر 5 هزار میلیارد و 600 میلیون تومان است، یادآور شد: این امر کمک شایانی در تامین خدمات مورد نیاز مردم می‌کند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تکلیف ما است تا پایان سال 95 پروژه‌ها به اتمام برسد که این امر همت همگانی را می‌طلبد، افزود: هزار و 550 مدرسه در پروژه‌های مسکن مهر نیاز داریم که از این تعداد 440 واحد با تامین از منابع داخلی آغاز به کار، 153 واحد تحویل و دو واحد دیگر فردا آماده افتتاح است.

مهرآبادی با اشاره به اینکه باید یک سوم هزینه‌های مابقی این پروژه را از محل فروش اراضی تامین کنیم، بیان کرد: امید است بتوان گام‌های اساسی در این بخش برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار