عدم سرمایه گذاری برای غنی سازی اوقات فراغت موجب افزایش تنشهای روحی – روانی در بین جوانان میشود

برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان نوعی سرمایه گذاری است و اوقات فراغت یکی از مسائل مهمی است که شناخت نیازمندی ها و برنامه ریزی صحیح در این حوزه موجب بروز استعداد ها و خلاقیت در بین جوانان و نوجوانان می شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸ 08 March 2015

به گزارش خبرنگارما ، لیلا جاویدان معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در  جمع خبرنگاران بیان داشت : اهتمام مسئولین ارشد استانی اهمیت غنی سازی اوقت فراغت را دوچندان کرده است و با تاکیدات حضرت آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان و دکتر جبارزاده استاندار آذربایجانشرقی موضوع غنی سازی اوقت فراغت نوجوانان و جوانان و حتی خانواده ها با کمک ارگانها و نهادهای دولتی به امری مهم و ضروری در برنامه های اداره کل ورزش و جوانان استان و در بخش استانی تبدیل شده است.

جاویدان به ضرورت غنی‌سازی اوقات فراغت در استان و تبریز اشاره کرد و اظهار داشت:«غنی سازی اوقات فراغت سطح آگاهی و بینش جوانان ونوجوانان درحوزه‌های مختلف علمی، اخلاقی، ورزشی وهنری را بالا می‌برد و جامعه را در مسیر پویایی و رشد قرار می‌دهد.»

وی تصریح کرد : ورزش ، تفریحات سالم ، پرکردن اوقات فراغت و هدایت والدین از نوجوانان و جوانان ، ارکان اصلی مبارزه با مواد مخدر در جامعه است.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی تصریح کرد : در دنیای امروز عدم سرمایه گذاری برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان موجب افزایش تنشهای روحی – روانی در بین جوانان ، کاهش اعتماد به نفس آنها ، به وجود آمدن مشکلات جدی در ایجاد ارتباط سازنده با دیگران ، به وجود آمدن مشکلات جسمی و بیماریهای روحی و ... در بین نسل جوان خواهد شد .

جاویدان در خصوص سیاستهای ستاد اوقات فراغت و برنامه های اجرایی جوانان آذربایجانشرقی برای سال 94 گفت : برگزاری جشنواره تجلیل از فعالان عرصه اوقات فراغت-فروردین94 ، تخصصی کردن برنامه های اوقات فراغت دستگاه ها ،استفاده از ظرفیت ها و توان دستگاه های اجرایی ، استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی و سازمانهای مردم نهاد ، نظارت و بازرسی از برنامه ها ، برپایی نمایشگاه اوقات فراغت ، تلاش جهت راه اندازی پورتال اوقات فراغت ، تشکیل منظم جلسات کارشناسی ، ورود به فضای مجازی در خصوص اوقات فراغت ، اجرایی کردن برنامه های کمیته های تخصصی در سال 94 تبیین شده است.

جاویدان افزود : برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان نوعی سرمایه گذاری است و اوقات فراغت یکی از مسائل مهمی است که شناخت نیازمندی ها و برنامه ریزی صحیح در این حوزه موجب بروز استعداد ها و خلاقیت در بین جوانان و نوجوانان می شود.

وی گفت: استفاده بهینه از اوقات فراغت یکی از دغدغه های خانواده هاست که باید مسولان با پرداختن جدی به این امر و برنامه ریزی منظم در این راستا گام بردارند.

جاویدان بر جذابیت برنامه های ارایه شده تاکید کرد و گفت: برنامه ها باید هم از لحاظ محتوا دارای تنوع باشد و هم در ارتقا مهارت های جوانان موثر واقع شود

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار