اجرای 1500 پروژه محرومیت‌زدایی در کرمانشاه

فرمانده قرارگاه قرب کوثر از اجرای حدود یک‌هزار و 500 پروژه محرومیت‌زدایی در کرمانشاه خبر داد که تعدادی از آنها در حال انجام است.
کد خبر: ۱۱۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ 20 October 2015
فرمانده قرارگاه قرب کوثر از اجرای حدود یک‌هزار و 500 پروژه محرومیت‌زدایی در کرمانشاه خبر داد که تعدادی از آنها در حال انجام است.

سردار ضیاءالدین حزنی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح 93 پروژه محرومیت‌زدایی در کرمانشاه، از اجرای یک‌هزار و 491 پروژه محرومیت‌زدایی در مناطق محروم استان خبر داد.

وی با بیان اینکه در حوزه پروژه‌های عمرانی و غیرعمرانی قراردادی با سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان و قرارگاه منطقه‌ای نجف‌اشرف در غرب کشور داشته‌ایم، افزود: از این تعداد یک‌هزار و 63 پروژه بر عهده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) بوده که 143 پروژه آن خاتمه یافته است.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر با اشاره به انجام 416 پروژه از تعداد مذکور توسط قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف تصریح کرد: از این تعداد 37 پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

حزنی ادامه داد: در سال گذشته نیز طی قرارداد با این دو نهاد، 515 پروژه بر عهده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص)، پروژه به قرارگاه منطقه‌ای نجف‌اشرف، 83 پروژه توسط مؤسسات قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص)، 21 پروژه توسط گروه‌های مردمی و در مجموع 715 پروژه برای کرمانشاه در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 360 پروژه از این تعداد به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: 9 میلیارد و 51 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته و تاکنون 8 میلیارد و 994 میلیون تومان پرداخت شده است.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاطرنشان کرد: 175 خانواده بی‌سرپرست، 171 یتیم و 162 بیمار صعب‌الاعلاج نیز از حمایت‌های مالی قرارگاه قرب کوثر در استان کرمانشاه بهره‌مند شده‌اند و یک‌ میلیارد و 316 میلیون تومان در زمینه پروژه‌های غیرعمرانی تخصیص یافته است.

حزنی خواستار حمایت‌های استانی برای راه‌اندازی مجمع خیران مسجدساز در استان، حمایت از طرح‌های زکات، کمک به توسعه حوزه‌های علمیه، آمار و اطلاعات روستاهای محروم و مساجد و تهیه گزارشی از فقر و محرومیت در استان شد.

وی به عمق محرومیت در مناطق دورافتاده و حتی در حاشیه شهرها اشاره کرد و افزود: بعد از انقلاب تمام دولت‌ها در بحث عمران و آبادی تلاش کرده‌اند و نظام جمهوری اسلامی در بحث محرومیت‌زدایی نمره خوبی دارد، اما رسیدگی در برخی مناطق کمتر بوده و عقب‌ماندگی‌ها را باید رفع کرد.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر اضافه کرد: 80 درصد طرح‌های محرومیت‌زدایی کوچک، زودبازده و عام‌المنفعه هستند و 80 درصد آنها نیز توسط مردم قابل اجراست و محبوبیت‌زایی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی را در پی دارد.

حزنی ادامه داد: فعالیت‌های محرومیت‌زدایی عمدتاً در مناطق دورافتاده، فوق‌العاده محروم، مرزی و صعب‌العبور انجام می‌شود و البته قرارگاه قرب کوثر مسئول محرومیت‌زدایی نیست و به دولت‌های مختلف در این زمینه کمک می‌کند.

وی رضایت خداوند، کمک به کاهش فقر و محرومیت برای نظام، اثبات کارآمدی نظام، ایجاد بارقه امید و نشاط در مردم، رشد اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت، ترمیم خرابی‌ها و آبادانی مملکت و ... را از اهداف اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی عنوان کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار