رتبه های شهرستانها در امر سواد آموزی

کد خبر: ۱۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸ 08 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل ازفارس، محمدرضا نجفی اظهار داشت: با وجود همه مشکلات موجود در حوزه سوادآموزی ادارات آموزش و پرورش سراسر استان در این زمینه فعالیت چشمگیری داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سراسر استان حدود 69 درصد سهمیه ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش درباره آموزش بی‌سوادان را زیرپوشش قرار داده‌ایم، عنوان کرد: با این همه تعهدی که استاندار آذربایجان غربی بر دوش این مجموعه گذاشته است اما در مناطق مختلف استان تحقق نیافته است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در زمینه فعالیت‌های مربوط به سوادآموزی اشنویه جایگاه اول را با زیر پوشش قرار دادن بیش از 103,55 درصد جامعه هدف کسب کرده است، ادامه داد: خوی نیز با زیرپوشش بردن 103,18 درصد و بوکان با زیرپوشش بردن 96 درصد بی‌سوادان جایگاه سوم را از آن خود کرده است.

نجفی بر ضرورت انجام کار رسانه‌ای گسترده در این زمینه تاکید کرد و گفت: این انتظار از فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی وجود دارد، مزیت‌های سوادآموزی را برای همه مردم تبیین کنند.

وی با اشاره به اینکه سوادآموزی و ارتقای سطح دانش مردم تاثیر زیادی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به دنبال دارد، اظهار کرد: بنابراین موضوع مورد اشاره باید با جدیت توسط دستگاه‌های اجرایی دنبال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار