وقوع ۳۰ فقره تصادف در جاده‌های خراسان‌جنوبی/ هفت نفر جان باختند

بیرجند- فرمانده پلیس‌راه خراسان‌جنوبی از وقوع ۳۰ فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان طی هفته گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 25 October 2015

سرهنگ حسین رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در طی هفته گذشته ۳۰ فقره تصادف در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی رخ‌داده است.

وی بابیان اینکه از این تعداد ۵۲ درصد در جاده‌های اصلی استان به وقوع پیوسته است، بیان کرد: ۴۴ درصد این تصادفات در جاده‌های روستایی و چهار درصد نیز در جاده‌های فرعی بوده است.

فرمانده پلیس‌راه خراسان جنوبی از فوت هفت نفر در تصادفات هفته گذشته خبر داد و گفت: همچنین در این تصادفات ۴۰ نفر مجروح و به مراکز بهداشتی و درمانی منتقل شدند.

۵۲ درصد از تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو بود

به گفته سرهنگ رضایی از مجموع تصادفات هفته گذشته سه مورد تنها خسارتی بوده و فوتی و مجروح نداشته است.

وی، عدم توجه به جلو را بیشترین عامل تصادفات هفته گذشته عنوان کرد و افزود: ۵۲ درصد از تصادفات این مدت به دلیل عدم توجه به جلو به وقوع پیوسته است.

فرمانده پلیس‌راه خراسان جنوبی ادامه داد: بعدازآن نیز، انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه با ۱۵ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۱۲ درصد و سایر علل با هفت درصد به ترتیب بیشترین عامل تصادفات بوده‌اند.

سرهنگ رضایی بابیان اینکه رانندگان موتورسیکلت و دوچرخه با  ۴۱ درصد بیشترین تصادفات هفته گذشته را به خود اختصاص داده‌اند، بیان داشت: رانندگان خودروهای سواری با ۳۷ درصد، وانت و نیسان با ۱۵ درصد و کامیون و تریلی با هفت درصد در رتبه بعدی قرار دارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار