نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ «پزشکیان» نهمین رئیس جمهور ایران شد

با پایان رای‌گیری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ساعت ۲۴ روز جمعه پانزدهم تیرماه، شمارش آرای ماخوذه در دستور کار قرار گرفت و با پایان آن، «مسعود پزشکیان» برنده انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم شد و نهمین رئیس جمهور ایران لقب گرفت.
کد خبر: ۱۱۷۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴ 06 July 2024

به گزارش گروه استان‌های تابناک، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید و مسعود پزشکیان با کسب بالغ بر ۱۶ میلیون رای، نهمین رئیس جمهور ایران شد.

نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

 


ثبت نرخ مشارکت ۴۹.۷ درصدی در دور دوم
۱۴۰۳/۰۴/۱۶ - ۰۷:۰۴
 

با پایان شمارش آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، آرای ماخوذه به ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رسید که با توجه به آمار اعلام شده درباره واجدین شرایط رای در این دوره یعنی ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر، مشارکت ۴۹.۶۸ درصدی را نشان می‌دهد.

نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ «پزشکیان» نهمین رئیس جمهور ایران شد/ نرخ مشارکت کمتر از ۵۰ درصد

درصد نهایی آرای پزشکیان و جلیلی از مجموع آرای ماخوذه
۱۴۰۳/۰۴/۱۶ - ۰۷:۰۱
 

نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ «پزشکیان» نهمین رئیس جمهور ایران شد

هشتمین و آخرین آمار رسمی؛ «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور شد
۱۴۰۳/۰۴/۱۶ - ۰۶:۴۵
 

بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری، نتایج اولیه شمارش آرا در کلیه شعب داخل و خارج از کشور، ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رای اخذ شده می‌باشد که از این میزان، ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای مأخوذه متعلق به مسعود پزشکیان و ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای مأخوذه متعلق به سعید جلیلی است.

نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ «پزشکیان» نهمین رئیس جمهور ایران شد

هفتمین آمار رسمی؛ فاصله آرا از ۲ میلیون فراتر رفت
۱۴۰۳/۰۴/۱۶ - ۰۵:۳۴
 

بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری، نتایج اولیه شمارش آرا در ۴۷ هزار و ۸۰۷ شعبه که شامل ۴۵۲ شهرستان است، ۲۳ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۱۳۸ رای اخذ شده می‌باشد که از این میزان، ۱۲ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۹۱۰ رای مأخوذه متعلق به مسعود پزشکیان و ۱۰ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۳۸ رای مأخوذه متعلق به سعید جلیلی است.

نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ «پزشکیان» پیشتاز رقابت‌

ششمین آمار رسمی؛ افزایش فاصله آرا
۱۴۰۳/۰۴/۱۶ - ۰۵:۰۳
 

بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری، نتایج اولیه شمارش آرا در ۴۲ هزار و ۴۳۲ شعبه که شامل ۴۴۰ شهرستان است، ۲۰ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۹۷۱ رای اخذ شده می‌باشد که از این میزان، ۱۱ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۹۲۴ رای مأخوذه متعلق به مسعود پزشکیان و ۹ میلیون و ۹۷ هزار و ۹۹۳ رای مأخوذه متعلق به سعید جلیلی است.

نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پزشکیان پیشتاز رقابت‌

پنجمین آمار رسمی؛ فاصله آرا از یک میلیون فراتر رفت
۱۴۰۳/۰۴/۱۶ - ۰۴:۳۲
 

بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری، نتایج اولیه شمارش آرا در ۳۵ هزار و ۲۲۳ شعبه که شامل ۴۰۲ شهرستان است، ۱۶ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۶۶۰ رای اخذ شده می‌باشد که از این تعداد، ۸ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۷۴۳ رای مأخوذه متعلق به مسعود پزشکیان و ۷ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۵۵۷ رای مأخوذه متعلق به سعید جلیلی است.

نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پزشکیان پیشتاز رقابت‌

چهارمین آمار رسمی؛ فاصله بیش از نیم میلیونی آرا
۱۴۰۳/۰۴/۱۶ - ۰۴:۰۶
 

بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری، نتایج اولیه شمارش آرا در ۲۹۱۷۵ شعبه که شامل ۳۵۷ شهرستان است، شامل ۱۳۵۵۰۲۸۰ رای مأخوذه می‌باشد که از این میزان، ۶۹۳۹۹۵۵ رای مأخوذه متعلق به مسعود پزشکیان و  ۶۳۵۹۰۹۹ رای مأخوذه متعلق به سعید جلیلی است.

نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پزشکیان پیشتاز رقابت‌

سومین آمار رسمی؛ تداوم پیشتازی پزشکیان
۱۴۰۳/۰۴/۱۶ - ۰۳:۳۹
 

بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری، نتایج اولیه شمارش آرا در ۲۱۷۹۰ شعبه که شامل ۲۹۵ شهرستان است که ۹۶۹۹۸۴۳ رای اخذ شده می‌باشد و بر این اساس ۴۹۹۶۳۶۴ رای مأخوذه متعلق به مسعود پزشکیان و ۴۵۲۶۹۶۰ رای مأخوذه متعلق به سعید جلیلی است.

نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پزشکیان پیشتاز رقابت‌

دومین آمار رسمی؛ پزشکیان کماکان پیشتاز است
۱۴۰۳/۰۴/۱۶ - ۰۳:۱۱
 

بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری،  نتایج اولیه شمارش آرا در  ۱۳۲۷۷ شعبه که شامل ۲۰۲ شهرستان است که ۵۸۱۹۹۱۱ رای مأخوذه شده می‌باشد و بر این اساس  ۲۹۰۴۲۲۷ رای مأخوذه متعلق به پزشکیان و ۲۸۱۵۵۶۶  رای مأخوذه متعلق به سعید جلیلی است.

نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پزشکیان پیشتاز رقابت‌

نخستین آمار رسمی؛ پزشکیان پیشتاز است
۱۴۰۳/۰۴/۱۶ - ۰۲:۳۵
 

بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری،  نتایج اولیه شمارش آرا در ۶۱۸۹ شعبه که شامل ۱۱۳ شهرستان است ۲۵۴۷۳۸۱  رای مأخوذه شده می‌باشد. بر این اساس ۱۲۴۴۶۴۰ رای مأخوذه متعلق به سعید جلیلی و ۱۲۶۳۸۷۴ رای مأخوذه متعلق مسعود پزشکیان است.

نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ پزشکیان پیشتاز رقابت‌

 

نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ در حالی از ساعت ۸ صبح جمعه ۱۵ تیر در شعب اخذ رای سراسر کشور آغاز شد که آقایان «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» با کسب بیشترین میزان آرا در نخست، به این مرحله راه یافته بودند تا بار دیگر با یگدیگر رقابت کرده و در پایان، نهمین رئیس جمهور کشورمان تعیین شود.

تعداد واجدین شرایط و نحوه اخذ رای

_ در انتخابات ریاست جمهوری امسال ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط رای هستند.

_ دور دوم انتخابات از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۵ تیر آغاز شد.

_ برای رای دادن، همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی نیاز است. در این دوره از انتخابات، درج مهر در شناسنامه حذف شده است.

_ در پایان زمان رای گیری و پس از شمارش آرا، با حضور مجریان، ناظران و نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی، صورت جلسه تهیه و در سامانه احراز بارگذاری و سپس در بخشداری ها و فرمانداری ها تجمیع و به وزارت کشور اعلام می شود و بعد از تایید شورای نگهبان، وزارت کشور آمار رسمی را اعلام خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار