اسدالله عباسی در گفت وگو اختصاصی با خبرنگارتابناک گیلان

120 میلیارد تومان از سهم دولت در چین اول(بهاره) که تا 20 اردیبهشت ماه است، پرداخت شد

اسدالله عباسی در گفت وگو اختصاصی با خبرنگارتابناک گیلان. با اشاره به سهم 170 میلیارد تومانی دولت در بهای برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران، اظهار کرد: 120 میلیارد تومان از سهم دولت در چین اول(بهاره) که تا 20 اردیبهشت ماه است، پرداخت شد.
کد خبر: ۱۱۷۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹ 13 July 2024

وی در ادامه به آخرین وضعیت ساماندهی لندفیل سراوان رشت اشاره کرد و افزود: این پروژه بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به صورت علمی پیش می رود؛ همچنین از چهار خط پردازش کارخانه کود آلی، دو خط فعال داریم و خط سوم با رفع مشکل قضایی شرکت شهاب خودرو به زودی فعال می شود. 
استاندار گیلان با بیان اینکه پیمانکار پروژه تصفیه شیرابه سراوان نیز تعیین شد و به زودی کار را آغاز می کند، گفت: گام های خوبی پرداشته شده و تا چند سال دیگر مشکل پسماند استان حل می شود. 
عباسی با اشاره به تفکیک زباله از مبدا در بسیاری از شهرستان ها، به فرایند پردازش زباله اشاره کرد و ادامه داد: مشکلی بابت دفن ریجکتی ها نداریم، زیرا فاقد بو و شیرابه هستند و مشکل زیست محیطی ایجاد نمی کنند. 
وی با بیان اینکه برخی از شهرداری های استان زباله سوز تهیه کرده و برخی دیگر در حال برنامه ریزی هستند، گفت: مردم باید زباله کمتری تولید کنند و تفکیک از مبدا را در دستور کار قرار دهند و زباله تر را به کود آلی تبدیل کنند. 
استاندار گیلان سرانه تولید زباله در استان را 700 گرم در روز دانست و بیان کرد: گیلان جمعیت دو میلیون و 500 هزار نفری دارد؛ در ایام تعطیل شاهد افزایش حدود یک میلیونی جمعیت شناور استان هستیم که دپوی زباله را رقم می زند. 
وی از مردم خواست زباله های تر و خشک را جداسازی کنند و متذکر شد: با کمک رئیس جمهور شهید و وزیر کشور اعتبارات لازم در بخش ساماندهی پسماند به شهرداری رشت تخصیص یافت. 
عباسی از فعال بودن پروژه راه آهن رشت - آستارا نیز خبر داد و اضافه کرد: برخی از اراضی آزادسازی شده و برخی دیگر باید آزادسازی شود؛ البته با نظر مشاوران پروژه شاهد برخی تغییر مسیرها جهت حفاظت از زمین های کشاورزی خواهیم بود. 
استاندار گیلان اعتبار پیش بینی شده را بیش از 30 هزار میلیارد تومان(800 میلیون یورو) دانست و بیان کرد: 60 کیلومتر از کل 150 کیلومتر پروژه، پل است تا زمین ها لطمه نخورد؛ حریم شبکه های آبرسانی و برق رسانی و راهسازی برای مردم مشکل ایجاد کرده و لذا به دنبال عبور مسیر از حریم های فعلی هستیم تا کشاورزی آسیب نبیند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار