مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان:

کشت ذرت علوفه‌ای در بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ایوان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان گفت: با توجه به توسعه واحد‌های گاوداری شیری در شهرستان ایوان، بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یافت و پیش‌بینی می‌شود ۶۰ تا ۷۰ تن در هر هکتار از این اراضی علوفه برداشت شود.
کد خبر: ۱۱۷۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰ 05 August 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ شکری مدیر جهادکشاورزی شهرستان ایوان،بیان داشت: با توجه به توسعه واحد‌های گاوداری شیری و پرواربندی در شهرستان ایوان، یکی از دغدغه‌های واحد‌های تولید مذکور تهیه مواد غذایی سالم از جمله گیاهان علوفه‌ای است و در راستای زنجیره غذایی واحد‌های دامداری شهرستان بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یافت.

وی افزود: توسعه واحدهای گاوداری شیری و پرواربندی مستلزم کشت ذرت علوفه‌ای در سطح بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ایوان است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ایوان، ادامه داد: شهرک‌های دامپروری و واحد‌های دامداری صنعتی از جمله مجتمع دامپروری فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و شرکت دامپروری قیام و دیگر واحد‌های دامپروری صنعتی شهرستان در راستای توسعه زنجیره غذایی و رشد جمعیتی می‌طلبد که گیاهان علوفه‌ای در حوزه شهرستان ایوان افزایش یابد.

شکری خاطرنشان کرد: زمین‌های مستعد، سیستم آبیاری تحت فشار، استفاده حداقلی از کودهای شیمیایی و آفت‌کش از مواردی است که باعث شده کشت گیاهان علوفه‌ای شهرستان ایوان از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار باشد. انتظار است بطور متوسط ۶۰-۷۰ تن در هکتار از این اراضی برداشت علوفه حاصل شود.

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار