آغاز آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 در کرمانشاه

معون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه از شروع آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 از امروز(4 آبان) در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 26 October 2015
معون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه از شروع آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 از امروز(4 آبان) در کرمانشاه خبر داد.

مژگان نمکیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: اجرای این طرح مانوری برای آمادگی هرچه بیشتر برای انجام سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 است که همزمان در سراسر کشور نیز اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: با انجام آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن که همواره پیش از سرشماری اصلی انجام می‌شود، مشکلات فنی مشخص می شود و می‌توان با رفع آنها سرشماری اصلی را بهتر و با دقت بیشتری انجام داد.

نمکیان با اعلام اینکه این طرح آزمایشی در نمام کشور اجرا می شود، افزود: اجرای آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 در 25 استان کشور از جمله کرمانشاه در یک حوزه، در چهار استان دیگر در یک شهرستان و در تهران در یک منطقه انجام می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: آمارگیری تنها در تهران بصورت اینترنتی و در مابقی استانها بصورت مراجعه حضوری به درب منازل انجام می‌شود.

نمکیان با اشاره به انتخاب محله "باغ نی" به عنوان حوزه انتخابی آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن در کرمانشاه گفت: در این سرشماری آزمایشی 1200 خانوار توسط یک نفر مامور آمارگیر سرشماری می‌شوند.

وی مدت اجرای این طرح را از چهارم آبان تا چهارم آذر اعلام کرد و افزود: کار آمارگیری توسط تبلت و بصورت الکترونیکی انجام شده و اطلاعات آن مستقیما به تهران ارسال می‌شود.

به گفته معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در این سرشماری آمار جمعیتی و مسکن از جمله آمار و اطلاعات اولیه اشخاص، آمار مسکن و دارایی خانوار و هزینه‌های آنها و درآمدهایشان مورد پرسش قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سرشماری اصلی و سراسری نفوس و مسکن از 4 آبان ماه سال آینده شروع می‌شود گفت: در گذشته سرشماری نفوس و مسکن هر 10 سال یکبار برگزار می‌شد، اما در دولت قبل فاصله سرشماری به پنج سال کاهش داده شد تا آمار جمعیتی دقیق‌تر و به روزتر باشد.

نمکیان با بیان اینکه به مردم حوزه انتخابی شهر کرمانشاه از قبل اطلاع داده شده است، گفت: از طریق نصب بنر و توزیع بروشور و کارت‌های تبلیغاتی به مردم این منطقه(باغ نی) در خصوص اجرای آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن اطلاع داده شده است.

وی از مردم خواست تا در طرح سرشماری همکاری کرده و اطلاعات درست بدهند و بدانند دادن اطلاعات دقیق می‌تواند برنامه‌ریزی بهتر را برای کشور به همراه داشته و در پی آن به توسعه پایدار و رفاه مردم منجر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار