معارفه استانداران را دست جمعی در پایتخت برگزار کنید

پیشنهاد جالب فعال رسانه مازندران در مورد معارفه استانداران

بعنوان مثال قرار است استاندار استانی معارفه شود. وزیر و هیات همراه با هواپیما بعضا جت دولتی یا هواپیمای مسافربری عمومی وارد استان می شود. ساعت ها قبل عوامل فرودگاه ، نیروهای نظامی و امنیتی، استاندار و معاونین ، شورای تامین، مدیران کل استان و... به صف می ایستند تا درحد چند ثانیه به ایشان دست دهند و سالمی بین آنها با وزیر رد و بدل شود.
کد خبر: ۱۱۸۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳ 09 September 2024
به گزارش تابناک مازندران  ، یک فعال رسانه مازندران پیشنهاد جالبی برای مراسم معارفه استانداران ارائه کرد:
جناب دکتر مومنی وزیر محترم کشور بی شک در پی هرسعی و تالش دولتمردان توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور و به طبع رضایت آحاد مردم از اهمیت والایی برخوردار است. اما آنچه که مدیران و سیاستگذران هزینه میکنند از سرمایه ملی و به شکل ساده آن از بیت المال است.
 
 آنچه در چهار دهه اخیر شاهد آن هستیم آئین بدرقه و معارفه استانداران سراسر کشور است. شاید این امر ساده به نظر آید اما اینگونه مراسم هزینه ای در خور توجه ای برای کشور دارد.
 
  بعنوان مثال قرار است استاندار استانی معارفه شود. وزیر و هیات همراه با هواپیما بعضا جت دولتی یا هواپیمای مسافربری عمومی وارد استان می شود. ساعت ها قبل عوامل فرودگاه ، نیروهای نظامی و امنیتی، استاندار و معاونین ، شورای تامین، مدیران کل استان و... به صف می ایستند تا درحد چند ثانیه به ایشان دست دهند و سالمی بین آنها با وزیر رد و بدل شود. این بار کاروان خودرویی در خیابان به راه می افتد کل نیروهای نظامی و راهنمایی و راننده گی جاده ها و معابررا مسدود میکنند تا جناب وزیر بدون دغدقه مردم بدون هیچگونه توقف ومانعی به مراسم برسد.
سالن مملو از مدیران، فرمانداران ، شهرداران و... می باشد. برنامه نیز دو ساعتی طول میکشد.عمال در آن روز مدیران و دعوت شدهای دولتی از شهرستان ها با ماشین دولتی به اتفاق همراه و راننده اداره با ماموریت اداری میگیرند صرفا فقط ناظر و شنونده مراسم باشند و این درحالیست که شبکه های استانی و فضای مجازی این مراسم را بصورت زنده برای مردم استان پخش میکنند.به کرات دیده شده در نبود مدیران، فرمانداران و شهرداران کارهای اداری و اجرایی مردم به کندی صورت میگیرد و حتی درخود استانداری فعالیت اداری مختل یا تعطیل می شود.
 
با یک حساب سر انگشتی هزینه استهالک خودروی دولتی، بنزین ، حق ماموریت ، پذیرایی و... چه اعدادی از خزانه برمیدارد.
 
اما چند پیشنهاد:
 
1- مراسم استقبال از جنابعالی در فرودگاه فقط استاندار و نماینده ولی فقیه حضور داشته باشند.
 
2- در صورت امکان مدیران و فرمانداران در حیاط استانداری مورد عنایت شما قرار گیرند.
 
3- به هر مقدار مدت زمان اجرای برنامه کوتاهتر باشد کارایی و اثر بخشی آن بیشتر خواهد بود.
 
4- جلسه با حداقل مدئوین برگزار شود باقی عزیزان از طریق ویدئو کنفرانس و تلویزیون شاهد مراسم باشند که این امر چند مزیت دارد.
 
 الف: هزینه دولت را کاهش میدهد.
 
ب: فعالیهای اداری و اجرایی مختل یا تعطیل نمی شود.
 
ت:  آحاد مردم از شنیدن موارد فوق دلگرمتر خواهد شد.
 
 
از اینکه وقت ارزشمند آن جناب برای مطالب فوق گرفته ام عذرخواهم. قصد و نیت خیربود و الغیر. 
 
موفق باشید.
 
 
 
 
سوژه_نیوز
 
عظیم غلامی فعال رسانه 
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار