باید با فرهنگ‌سازی و تبیین درست، فرهنگ حضور در نماز جمعه در کشور گسترش یابد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به جایگاه مهم سنگر نماز جمعه در نظام و انقلاب اسلامی، ابراز کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، نماز جمعه در کشور فراگیر شده و از نعمت اقامه نماز جمعه به عنوان مهم‌ترین اجتماع هفتگی مؤمنان، بهره‌مند هستیم و باید تلاش شود که با فرهنگ‌سازی و تبیین درست، فرهنگ حضور در نماز جمعه در کشور گسترش یابد.
کد خبر: ۱۱۸۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳ 11 September 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام  اله‌نور کریمی‌تبار  روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه امامان جمعه سابق و جدید شهرستان ایوان، ابراز کرد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، در جنگ سخت در برابر اقتدار و عظمت ایران اسلامی و قدرت ایمان رزمندگان شکست خوردند و امروز با تغییر موضع، رویکرد اصلی‌شان برای جلوگیری از حرکت شتابنده انقلاب اسلامی، جنگ نرم است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام و انقلاب با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف به ویژه فضای تبلیغاتی، رسانه‌ای و فضای مجازی به دنبال مهندسی افکار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان ما هستند، افزود: امروز دشمن از طریق فضای مجازی به درون خانه‌ها نفوذ کرده است و بر ضد باورها و ارزش‌های دینی با بهره‌گیری از همین ابزار فضای مجازی فعالیت‌ می‌کند.

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به جایگاه مهم سنگر نماز جمعه در نظام و انقلاب اسلامی، ابراز کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، نماز جمعه در کشور فراگیر شده و از نعمت اقامه نماز جمعه به عنوان مهم‌ترین اجتماع هفتگی مؤمنان، بهره‌مند هستیم و باید تلاش شود که با فرهنگ‌سازی و تبیین درست، فرهنگ حضور در نماز جمعه در کشور گسترش یابد.

حجت الاسلام کریمی‌تبار با تاکید بر اینکه امروز انقلاب اسلامی در یک فرصت تاریخی و شرایط استثنایی، فراتر از مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی تأثیر گذاری خود را نشان داده است، گفت: انقلاب اسلامی، زمینه ساز حکومت جهانی ولی عصر(عج) است و بایستی زمینه های لازم را در جامعه و جهان برای ظهور منجی عالم بشریت فراهم کرد.

وی ابراز کرد: گفتار، رفتار و عملکرد همه افراد جامعه و به ویژه افراد مسئول و تاثیرگذار، در تعجیل و تاخیر ظهور تأثیر گذار است، وقتی فکر جامعه بشری به جایی برسد که پذیرای مصلح و منتظر عدل گستر جهانی باشد، آن زمان است که زمینه لازم برای ظهور حضرت امام زمان(عج) فراهم می‌شود.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به جنایت‌های صهیونیست‌ها و حمایت آمریکا از این جنایت‌ها در فلسطین و نسل کشی در غزه اشاره کرد و افزود: امروز بر با وجود همه تبلیغات رسانه‌ای دشمنان، وجدان پاک جامعه بشری از این همه جنایت صهیونیست‌ها جریحه دار شده است و ملت‌ها و انسان‌های آزادیخواه جهان به دنبال دفاع از مظلومان فلسطین و غزه هستند.

حجت الاسلام کریمی‌تبار با اشاره به نقش ائمه جمعه به عنوان محور برنامه‌ها و فعالیت‌های دینی و فرهنگی، یادآور شد: ائمه جمعه سنگربان و افسران مقابله با جنگ نرم دشمنان هستند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، قرارگاه فرهنگی نماز جمعه با محوریت امامت جمعه با حضور اقشار مختلف، برای نشر و گسترش فرهنگ اسلامی، محور و سدی محکم در برابر همه هجمه های فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار