فاجعه زیست محیطی در تالاب «شِرُم دِرُنگ»

گروه استان ها - مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل ایجاد گودال‌های عمیق در کف بستر تالاب «شِرُم دِرُنگ» زیلایی حجم زیادی از آب تخلیه شده و هزاران قطعه ماهی به دلیل کم‌شدن آب در این تالاب تلف شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷ 28 September 2024

 

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان خرد گفت: تالاب «شِرُم دِرُنگ» سه کیلومتر پایین‌دست تالاب «مورد زرد» در شهرستان مارگون بخش زیلایی واقع شده که سرریز آب تالاب "مَور زرد"وارد تالاب"شرم درنگ" می‌شود.

وی افزود: با کاهش دبی آب تالاب مور زرد ازیک‌طرف و از طرف دیگر، به دلیل حفره‌های عظیمی که در کف بستر تالاب شرم درنگ به وجود آمده، بخش اعظمی از آب تالاب از طریق این حفره‌ها فر می‌رود و باعث شده تالاب خشک شود و در نتیجه تعداد زیادی از آبزیان در این موقع از سال در این تالاب تلف شوند.

جاودان خرد ابراز کرد : مردم محلی و ساکن اطراف تالاب معتقدند که با زلزله سی سخت، حفره‌ها آب زیادی در کف تالاب ایجاد شده و آب زیادی تخلیه می‌شود اگرچه راست آزمایی آن نیاز به مطالعه دقیق دارد.

جاودان خرد عنوان کرد : در این راستا باتوجه‌به سوابق گذشته این موضوع، اداره کل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد به دنبال مطالعه و بررسی ارائه راهکار‌های اجرایی جهت مدیریت و کنترل روند تخلیه آب این تالاب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار