کاهش محسوس دما، بارش باران و رعد و برق در گیلان

کد خبر: ۱۱۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸ 27 October 2015
تابناک گیلان: سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش محسوس دما، بارش باران ، رعد و برق و مه آلودگی هوا از فردا (چهارشنبه) در استان خبر داد.

مازیار غلامی عصر سه شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: با فعالیت جریان های گرم و مرطوب عرض های جنوبی، از فردا (چهارشنبه) با ورود زبانه پرفشار و سرد عرض های شمالی، شرایط برای تشدید ناپایداری ها مهیا شده و بر شدت بارش ها افزون می شود.
وی ادامه داد: نقشه های هواشناسی، بیانگر فعالیت این الگوی ناپایدار تا هفته آینده (دوشنبه) در سواحل جنوبی دریای خزر است.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان افزود: طی این مدت، بارش باران (بعضی ساعات رگباری و شدید) ، وزش باد شدید ، کاهش دما بین 10 تا 15 درجه سلسیوس، رعد و برق و مه آلودگی هوا پیش بینی می شود.
وی گفت: انتظار می رود از پنجشنبه ضمن تقویت امواج ناپایدار، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش ها به صورت برف باشد و طی این مدت نیز، دریا مواج و توفانی و برای فعالیت های مرتبط نامناسب است.
غلامی خاطرنشان کرد: آب گرفتگی معابر عمومی و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها پیش بینی می شود از این رو، از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها باید خودداری شود.
وی همچنین به رانندگان وسایط نقلیه توصیه کرد به سبب لغزندگی سطح جاده و کاهش دید افقی، نکات ایمنی را رعایت کنند.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان به بخش های مختلف اجرایی همچون مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، سازمان راهداری، حمل و نقل، پلیس راه و راهور و شهرداری ها نیز توصیه کرد با توجه به اخطاریه صادرشده، تمهیدات لازم را به عمل آورند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار