بارش متوسط 25 میلیمتر باران در کرمانشاه/ پاوه بیشترین بارش را داشت

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از بارش 25 و 3 دهم میلیمتر باران به طور متوسط در استان خبر داد و گفت: شهرستان پاوه با 78 میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۱۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 28 October 2015
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از بارش ۲۵ و ۳ دهم میلیمتر باران به طور متوسط در استان خبر داد و گفت: شهرستان پاوه با ۷۸ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داده است.

شاهرخ پارسا در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص میزان بارندگی های استان کرمانشاه طی ۴۸ ساعت گذشته، اظهار داشت: در این مدت شهرستان پاوه با ۷۸ میلیمتر بیشترین بارندگی را داشته است.

وی افزود: براساس آخرین داده ها میزان بارندگی ها در شهرستان کرمانشاه نیز طی این مدت ۱۵ میلیمتر، شهرستان روانسر ۱۸ و ۷ دهم میلیمتر، کنگاور ۱۵ و ۸ دهم میلیمتر، اسلام آباد غرب ۱۷ و ۴ دهم میلیمتر و سرارود کرمانشاه نیز ۳۱ و ۶ دهم میلیمتر گزارش شده است.

پارسا تصریح کرد: براساس داده های مذکور میزان بارش ها در سرارود برابر با میانگین بارش در بلند مدت است.

وی هم چنین میزان بارش در شهرستان سرپل ذهاب را ۱۵ و ۲ دهم میلیمتر، قصرشیرین ۱۵ و ۶ دهم میلیمتر و گیلانغرب ۲۳ و ۸ دهم میلیمتر اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از بارش ۲۳ و ۲ دهم میلیمتر باران در شهرستان جوانرود، ۲۶ و ۲ دهم میلیمتر در شهرستان صحنه، ۳۰ و ۲ دهم میلیمتر در شهرستان هرسین و ۳۳ و ۲ دهم میلیمتر در شهرستان ثلاث بابا جانی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

وی میزان بارش در شهرستان دالاهو را ۴۰ و ۸ دهم میلیمتر، حمیل ۱۸ میلیمتر، کوزران ۱۵ میلیمتر، گهواره ۲۷ میلیمتر، ماهیدشت ۱۱ و ۵ دهم میلیمتر و گواور ۵۴ میلیمتر اعلام کرد.

پارسا میانگین بارش ها طی ۲۴ ساعت گذشته را در استان ۲۵ و ۳ دهم میلیمتر عنوان کرد که نسبت به میانگین نرمال آن در بلند مدت کاهش ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

وی هم چنین میانگین بارش ها از ۲۹ مهر ماه تا امروز را ۲۷ و ۲ دهم میلیمتر عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۹۱ میلیمتر بوده است کاهش ۶۸ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه همچنین در خصوص پیش بینی وضعیت هوای استان نیز گفت: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، سامانه قوی و بارش زای مستقر در جو منطقه همچنان تا روز شنبه هفته آینده جو استان را تحت تاثیر خواهد داشت.

وی افزود: این سامانه به شکلی گسترده و مداوم، سبب بارندگی در بعضی ساعات همراه با وزش باد و رعدوبرق در سطح استان خواهد شد.

پارسا گفت: شرایط ناپایدار طی امروز و فردا، به ویژه در نیمه غربی و نواحی جنوبی استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی از آبگرفتگی احتمالی معابر عمومی و ایجاد سیلاب در نقاط مستعد استان در نتیجه بروز این سامانه بارشی خبر داد و گفت: بارش ها ممکن است در بعضی ساعات به صورت تگرگ همراه با باد شدید لحظه ای باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار