یخبندان پاییزی در اردبیل اتفاق می‌افتد

با تداوم فعالیت سامانه بارشی در مناطق مختلف استان اردبیل، بارش برف و اولین یخبندان پاییزی در روزهای آینده در اردبیل اتفاق افتاده و اردبیلی‌ها برف پاییزی را مشاهده خواهند کرد.
کد خبر: ۱۲۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷ 29 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بر اساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل، بارش باران که تمام شهرها و مناطق استان اردبیل را در روزهای اخیر تحت تاثیر قرار داده همچنان ادامه دارد، به‌طوری که در این مدت در خلخال 30 میلی‌متر، نیر 28 میلی‌متر، بیله‌سوار 22 میلی‌متر و اردبیل نیز بیش از 17 میلی‌متر بارندگی گزارش شده و در مابقی شهرهای استان نیز بیش از 10 میلی‌متر بارش رخ داده است.

در تداوم این شرایط و با قطع بارندگی‌ها از عصر امروز روزهای جمعه و شنبه بارش‌ها به شکل برف خواهد بود، به‌طوری که افت دما به شکل محسوس اتفاق افتاده و اولین سرما و یخبندان پاییزی رخ می‌دهد.

با افت دما در شهرهای مختلف استان اردبیل به ویژه بارش برف در اردبیل، نیر و سرعین پیش‌بینی می‌شود، دمای هوا به منهای 5 درجه نیز کاهش پیدا کند.

بارندگی‌های اخیر در کنار همه جلوه‌های زیبایی که به شهرها بخشیده و اسباب خوشحالی کشاورزان و روستاییان شده است، در برخی از مناطق به آبگیری معابر و گذرگاه‌ها منجر شده است، به‌طوری که برخی از هموطنان‌مان در عبور از خیابان‌ها و حتی پیاده‌روها با مشکلاتی روبه‌رو بودند.

این بارندگی‌ها که در 40 روز اخیر وضعیت امیدوارکننده‌ای را در گذر از شرایط خشکسالی به وجود آورده، نعمتی طلایی محسوب می‌شود که زارعان را به انجام کشت و زرع مناسب در پاییز امیدوار کرده، به طوری که تدوام این شرایط می‌تواند در ماه‌های آینده بخشی از کمبودهای منابع آب‌های زیرزمینی و آب‌های پشت سدها را فراهم کند.

ورود توده هوای سرد که اردبیلی‌ها را وادار به پوشیدن لباس‌های گرم و استفاده از برخی امکانات گرمایشی کرده در محورهای مواصلاتی نیز قطعا به دنبال بارش برف مشکلاتی در عبور و مرور فراهم می‌آورد که پلیس‌راه از هموطنان خواسته است، در گذر از جاده‌ها و محورهای کوهستانی حتما تجهیزات زمستانی و زنجیرچرخ را به همراه داشته باشند.

آب‌گرفتگی معابر همچنان مشکل‌آفرین است

اما به‌رغم همه وعده‌های مسئولان، آبگرفتگی معابر در بسیاری از شهرهای استان همچنان مشکلاتی را به همراه داشته، به طوری که در اکثر شهرها با بارش‌های پاییزی گذرگاه‌ها و خیابان‌های سطح شهر و حتی پیاده‌روها به دریاچه‌ای شبیه می‌شوند که گذر از آنها برای هموطنان‌مان بسیار سخت است و حتی برخی از افراد مجبور می‌شوند، ساعت‌ها معطل برطرف شدن این مشکل شده و یا دل به دریا زده و در گذر از این وضعیت آب‌گرفتگی در معابر برای رسیدن سریع‌تر به مقصد از میان آب جمع شده در یک منطقه عبور کنند.

این شرایط که دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی را در اصناف و بازاریان به همراه داشته، حتی در برخی از موارد به نفوذ آب به داخل منازل و مغازه‌ها منجر شده است.

در این شرایط مسئولان امر باید تدبیری بیندیشند تا این گونه موارد به سرانجامی رسیده و بتوانیم از وضعیت موجود با تدبیری مناسب عبور کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار