بارش‌ باران و کاهش دمای مازندران در اوایل هفته آینده

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: اوایل هفته آینده شاهد تشدید بارش‌های پاییزی در آسمان مازندران هستیم.
کد خبر: ۱۲۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳ 30 October 2015
به گزارش تابناک مازندران، از روز چهارشنبه ششم آبان‌ماه امسال شاهد بارش‌های رگباری در آسمان مازندران هستیم.
براساس پیش‌بینی هواشناسی اوایل هفته آینده شاهد تداوم و تشدید بارش‌ها، سرد شدن هوا، احتمال وقوع طوفان و رعد و برق در آسمان مازندران هستیم که بر این اساس باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد تا شاهد خسارت در استان نباشیم.
پیش از این نیز بارندگی سیل‌آسا و بارش تگرگ خسارت‌هایی در بخش‌های مختلف به همراه داشته است.
رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران در این باره در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار کرد: از روز چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی بر روی نوار شمالی کشور شاهد بارندگی و کاهش دما در آسمان استان بودیم.
احمد اسدی اضافه کرد: بیشترین بارش از روز چهارشنبه تا صبح امروز مربوط به نوشهر 73، رامسر 56، آمل 53، بابلسر 45، قراخیل قائم‌شهر 34، سیاه‌بیشه 18، گلوگاه 16 و ساری 12 میلی‌متر گزارش شد.
وی با بیان اینکه براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی برای امروز شاهد تداوم بارش‌ها در آسمان مازندران هستیم، افزود: روزهای شنبه و یک‌شنبه با تقویت سامانه بارشی و ریزش هوای سرد از عرض‌های شمالی علاوه بر اینکه بر شدت بارش‌ها افزوده شده شاهد کاهش محسوس دما و وزش باد در استان هستیم که وزش باد در برخی مناطق شدید است.
رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران یادآور شد: همچنین در ارتفاعات استان علاوه بر مه‌آلود بودن شاهد بارش برف در استان هستیم.
اسدی با اشاره به اینکه وضعیت دریای مازندران طی این مدت به صورت مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی این مدت آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.
وی در پایان یادآور شد: افراد برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی استان می‌توانند به آدرس mazmet.com مراجعه کنند.
انتهای پیام/
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار