اقتصاد مقاومتی بستگی به مردم دارد

مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس گفت: مردم شاه کلید تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری هستند از این رو برای تحقق منویات رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی باید زمینه مشارکت بیش از پیش مردم در عرصه اقتصاد فراهم شود.
کد خبر: ۱۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷ 09 March 2015
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سی ام بهمن ماه 1392 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند تا این سیاست ها در بحران های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.

به گزارش ایرنا، ساسان مبینی دوشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز فارس در شیراز افزود: تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در گروی تقویت نقش آفرینی مردم و مشارکت اجتماعی آنها است.

وی گفت: در این سیاست های ابلاغی تاکید شده که اقتصاد مقاومتی با مشارکت مردم محقق می شود و این موضوعی است که تا به امروز کمتر به آن در عمل توجه شده است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس اظهار کرد: دولت نیز به تنهایی قادر به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نیست بلکه باید مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه نیز دستگاه اجرایی را در این مسیر یاری کنند.

مبینی در ادامه نقش رسانه ها در تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی را اثربخش توصیف کرد و گفت: باید تحلیل های علمی درباره وضعیت اقتصادی کشور از طریق رسانه ها به مردم منعکس شود تا آنها در جریان وضعیت اقتصادی کشور و چشم انداز آینده آن قرار گیرند؛ در چنین صورتی مردم خود گام های لازم در عرصه اقتصادی را خواهند برداشت.

وی ادامه داد: از جمله حوزه هایی که رسانه ها می توانند زمینه ساز تصمیم های اصلاحی مردم شوند، موضوع هدفمندی یارانه ها است که اگر سمت و سوی آن با تغییراتی همراه شود، می تواند مایه برکات و رونق اقتصادی و اشتغال در کشور شود.

مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس همچنین جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده برای محصولات صادراتی از استان را در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان موثر دانست و حرکت در این مسیر را ضروری خواند.

بهنام احمدی رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان فارس و نایب رییس خانه مطبوعات استان نیز در این بازدید ورود موثر و فعالانه رسانه ها به فرایند اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را زمینه ساز رشد و شکوفایی هرچه بهتر ظرفیت های استان دانست.

دیوان محاسبات کشور زیرنظر مجلس شورای اسلامی به عنوان بازوی نظارتی آن عمل می کند.

این دیوان به همه حساب های وزارتخانه ها، مووسسات، شرکت های دولتی و سایر دستگاه هایی که از بودجه کل کشور استفاده می کنند به ترتیبی که قانون مقرر می دارد رسیدگی یا حسابرسی می کند که هیچ هزینه ای از اعتبارات مصوب تجاوز نکند و هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار