مأموریت صیانت ازمنابع طبیعی مأموریت الهی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: مأموریت صیانت از منابع طبیعی مأموریت ارزشی و الهی است.
کد خبر: ۱۲۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱ 01 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهامت هدایت عصر امروز در جلسه کمیته توسعه فرهنگ منابع طبیعی در اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل دارای قابلیت‌های خوب طبیعی در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، اقتصادی و وجود مراتع مستعد در استان و ذخیره‌گاه‌های ژنتیکی جنگلی از جمله فندقلواست، اظهار کرد: استعدادهای طبیعی و موقعیتی منطقه به نحوه شایسته معرفی نشده و با تولید برنامه‌های حرفه‌ای مستند، تله فیلم و فیلم کوتاه این کاستی‌ها جبران می‌شود.

وی با یاد‌آوری اهمیت منابع آبی‌، جنگل‌ها و مراتع تصریح کرد: حفاظت از این منابع خدادادی وظیفه تک تک اعضای جامعه است که این مهم با آموزش، اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی‌های مردم محقق می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مصمم است در کنار حفاظت فیزیکی از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان، نسبت به ترویج فرهنگ منابع طبیعی از طریق رسانه‌های جمعی به ویژه رسانه ملی اقدام کند.

هدایت افزود: آموزش مجریان و بهره‌برداران منابع طبیعی با مشارکت مردمی از اولویت‌های کاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بوده و در این راستا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با برنامه‌ریزی‌های لازم اقدامات اساسی را در جهت انتقال یافته‌های علمی و تحقیقاتی به عرصه‌های منابع طبیعی فعالیت می‌کند.

وی حفاظت از خاک وتولید آب را از جمله اهداف و مأموریت‌های مهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برشمرد و بیان کرد: با توجه به مباحث آبخیزداری و آبخوان‌داری می‌توان بحران آب در کشور را مهار و مدیریت کرد.

هدایت در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: این تفاهمنامه در راستای بیانات نافذ و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری در اسفندماه 93 در جمع حافظان منابع طبیعی و محیط زیست و به منظور آموزش مجریان و بهره‌برداران و افزایش آگاهی مردم با راه‌های حفاظت، احیا توسعه و بهره‌برداری اصولی و پایدار منابع طبیعی تجدید‌شونده و حوزه‌های آبخیز منعقد شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: در این راستا قرار است برنامه رادیویی 20 دقیقه‌ای با عنوان «آنام طبیعت» به طور هفتگی و همچنین برنامه تلویزیونی 15 دقیقه‌ای با عنوان «منابع طبیعی سبلان» به صورت دو هفته یکبار با مشارکت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و صدا و سیمای مرکز اردبیل تهیه و پخش شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار