مناقشات عربی

به گزارش سرویس بین الملل تابناک تبربز،به نظر میرسد نتایج دیدار سال گذشته اوباما با سران عراب که بعد از توافق اولیه ایران و امریکا در سال۲۰۱۴ در شرم الشیخ انجام شد اکنون قابل لمس باشد.
کد خبر: ۱۲۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 02 November 2015

به گزارش سرویس بین الملل تابناک تبربز،به نظر میرسد نتایج دیدار سال گذشته اوباما با سران عراب که بعد از توافق اولیه ایران و امریکا در سال۲۰۱۴ در شرم الشیخ انجام شد اکنون قابل لمس باشد. اعراب از اوباما خواسته بودند تا ازاین توافق دست بردارد هرچند وزیر بیمار خارحه سعودی و قطر در آن شرکت نداشتند و البته تقاضا و آرزوی دیرینه خود را نیز که تشکیل ارتش عربی است به رخ او کشیده بودند. اما اوباما آنهارا برای زندگی با ایرانی هسته ای و مقتدر گوشزد نموده بود.اکنون اگر مشاهده میشود که با قطعی شدن توافق و پذیرش نهایی آن در دو طرف تلاشهای خصمانه عربی افزایش یافته چندان جای نگرانی نیست.سعودی ها که با بزرگترین تهدیدات ایران در طول بعد از جنگ مواجه شده اند همسایگان ضعیف تر اما برای جلب رصایت سعودی ها خودکشی سیاسی میکنند وزیر خارجه کشور کوچک قطر از اظهارات سخیف الجبیر دفاع کرده و ایران را به جنگ افروز عرب فارس متهم میکند.از طرفی وزیر مشاور خارجه امارات ایران را به تسلیح یمن و راه اندازی جنگ شیعه سنی متهم می کند. اینها تنها نشانه هایی از هراس سهمگین اعراب از قدرت گرفتن ایران در منطقه است.
به نظر میرسد این اظهارات بعد از فرمایشات رهبری در دیدار با اعضای وزارت خارجه که فرمودند سیاست نظام تعامل با همسایگان است نوعی شیطنت حساب شده باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
اعراب آل سعود و وهابیت احساس وحشت از صدور پیغام مقدس انقلاب به جهان به ویژه جهان اسلام دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
اینها همه و همه قابل پیش بینی و خنده دار است! ایران و جنگ سنی شیعه؟؟؟
جعفر علایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
عربستان به معنای واقعی کلام به جنون آل سعود گرفتار شده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
آل سعود به دوران جاهلیت برگشته و جوجه اعراب منطقه هم با این خاندان خائن به حرم الهی هم پیمانی میکنند..
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار