نظرآبادی‌ها چقدر زکات پرداخت کردند

کد خبر: ۱۲۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 02 November 2015

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان نظرآباد از جمع‌آوری یک میلیارد و 200 میلیون ریال زکات مستحبی و واجب توسط زکات‌دهندگان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی استان البرز، مجید امیریان اظهار داشت: در قرآن، زکات و نماز در کنار هم آمده است و طبق آموزه‌های اسلامی پس از معرفت و نماز، چیزی به پای زکات نمی‌رسد و بهتر از آن نیست.

وی تبلیغ مناسب و تفسیر اهمیت امر زکات را از وظایف مبلغین دانست و تاکید کرد: از این پس 60 درصد منابع جمع‌آوری شده در زکات برای نیازمندان و 40 درصد الباقی در بخش پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه روستایی هزینه می‌شود.

مدیر کمیته امداد نظرآباد گفت: امیدواریم با فرهنگ‌سازی مناسب و افزایش پرداخت زکات مستحبی و واجب شاهد کاهش فقر در سطح شهرستان نظرآباد باشیم.

امیریان تصریح کرد: تبلیغ و ترویج، جمع‌آوری زکات یک وظیفه دینی و اسلامی است که بدون حمایت روحانیون، مبلغین دینی و مسئولان ادارات و نهادها نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان نظرآباد یادآور شد: باید با نهادینه نمودن و فرهنگ‌سازی موضوع زکات در جامعه شاهد کاهش آلام نیازمندان و تحول جدی در رفع محرومیت‌ها باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار