رویکردهای ساخت‌و‌ساز باید بر مبنای هویت بومی و شاخص‌های اصیل معماری پیگیری شود

شهردار تبریز با اشاره به شاخص‌های مختلف فنی، معماری و زیبایی حوزه ساخت‌و‌ساز، تاکید کرد: ساختمان جدید سازمان نظام‌مهندسی ساختمانی استان، باید الگوی تمام عیار ساخت‌و‌ساز در استان باشد.
کد خبر: ۱۲۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ 03 November 2015

به گزارش  تابناک تبریز ، دکتر صادق نجفی در بازدید از مراحل اجرایی پروژه ساختمان جدید سازمان نظام‌مهندسی ساختمانی با بیان این مطلب اظهار داشت: با در نظر داشتن موضوع زلزله‌خیزی شهر تبریز و خطرپذیری بالای این شهر، در کنار مباحث فنی و ایمنی، توجه به ابعاد هویتی باید از ویژگی‌های بارز ساختمان جدید نظام‌مهندسی ساختمانی باشد.

وی با بیان این‌که سازمان نظام‌مهندسی ساختمانی، از بانیان و دستگاه‌های اصلی حوزه ساخت‌و‌ساز است، اظهار داشت: با در نظر داشتن این جایگاه مهم، بدیهی است که ساختمان جدید این مرکز، باید از نظر شاخص‌های مختلف فنی، عمرانی و زیبایی، یک مدل ارزنده برای توسعه ابنیه در سطح شهر و استان باشد.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌ها و ابنیه شهر، درست از لحظه احداث و استقرار، به بخشی از کالبد شهر تبدیل می‌شوند، از این رو، تک‌تک رویکردهای حوزه ساخت‌و‌ساز باید بر مبنای هویت بومی و شاخص‌های اصیل معماری اسلامی و ایرانی ایجاد شود.

شهردار تبریز تصریح کرد: بخش مهمی از ثروت ملی کشور صرف برنامه‌های ساختمان‌سازی می‌شود، بنابراین در کنار بهره‌گیری از الگوهای موفق عمرانی کشورهای توسعه‌یافته در زمینه‌های فنی و عمرانی، باید از ایده‌های بومی و الگوهای معماری گذشتگان نیز به نحو احسن استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: ساختمان جدید سازمان نظام‌مهندسی باید ویژگی‌های شاخص یک ساختمان هوشمند، ایمن، زیبا و باهویت را دارا باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار