اختلال درروندشبکه فاضلاب همدان

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان گفت: در زمستان به علت ورود آب‌های سطحی به کانال‌های فاضلاب، اختلال در روند شبکه فاضلاب ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۲۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶ 12 November 2015
مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان گفت: در زمستان به علت ورود آب‌های سطحی به کانال‌های فاضلاب، اختلال در روند شبکه فاضلاب ایجاد می‌شود.

به گزارش فارس؛ آب‌گرفتگی معابر مسئله‌ای است که هیچ گاه در همدان نمی‌توان آن را انکار کرد به طوری که هر بار با بارش باران نقاطی از همدان را آب‌های سطحی فرا می‌گیرد.

شاید یکی از دلایل تجمیع آب در همدان به علت بافت سنتی و قدیمی آن باشد که شیب‌ها و فرورفتگی‌ها در برخی معابر منجر به این رخداد ناخوشایند می‌شود.

بسیاری از نقاط سابقه چندین ساله در آب‌گرفتگی در هنگام بارندگی دارند که با وجود اقداماتی از سوی شهرداری، هنوز معضل و مشکل آن برطرف نشده است.

اما یکی از مشکلات حادی که گاهی شهروندان و حتی خودروهای عبوری را بیشتر به زحمت می‌اندازد، پس‌زدگی کانال‌های فاضلاب در معابر عمومی است که گاهی منجر به اختلال در رفت و آمد می‌شود.

بر این اساس مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه شهرداری باید در زمینه جمع‌آوری آب‌های سطحی وارد شود، افزود: بر این اساس شهرداری وارد عمل شده و مطالعاتی داشته اما هنوز از دید شهروندان نقاطی دارای مشکل است.

سید هادی حسینی‎بیدار بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب سعی دارد با استفاده از آب‌های بلااستفاده و در مواقع غیرزراعی از رودخانه عباس‌آباد و خاکو، آب‌ رودخانه‌ها را جمع کرده تا روان‌آب نداشته باشد.

وی با بیان اینکه پس‌زدگی فاضلاب در زمستان اتفاق می‌افتد، یادآور شد: مصرف آب در تابستان بالاست اما پس‌زدگی نداریم اما در زمستان به علت ورود آب‌های سطحی به کانال‌های فاضلاب، موجب اختلال در روند شبکه فاضلاب می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار