شعرای آیینی پرچمداران هویت دینی واعتقادی

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: شعرای آیینی با مضامین عالی و اشعار پرمغز در حقیقت پرچمداران احیای هویت دینی، اسلامی و اعتقادی هستند.
کد خبر: ۱۲۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵ 12 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی صبح امروز در جلسه شعرخوانی «با کاروان شعر و شهادت» در سرعین اظهار کرد: توجه ویژه پیامبر مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) به شعر و شاعری نشان از قداست شعر و شاعری در مکتب غنی اسلام است.

وی افزود: ائمه اطهار (ع) ضمن تکریم و تمجید از شعرای متعهد و ارزشی شیعیان عصر خود را به محافل شعر دعوت می‌کردند و در برخی مواقع ابیات شعر را تکمیل می کردند و با این کار خود آنان را به ادامه کار در این عرصه تشویق و ترغیب می‌‌کردند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل ادامه داد: بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی با تبعیت از ائمه اطهار (ع) به شعر و شاعری توجه ویژه‌ای داشتند و نگذاشتند این هنر ارزشمند قداست و جایگاه خود را در جامعه از دست بدهد و به همین خاطر همیشه شعرای متعهد را مورد تفقد و محبت خود قرار می‌دادند.

دشتی عنوان کرد: مقام معظم رهبری از جمله رهبران عصر حاضر است که به شعر عشق می‌ورزد و از آن به عنوان ثروت ملی یاد می‌کنند که برپایی محافل شعر در ماه مبارک رمضان نشان از علاقه وافر حضرت آقا به شعر و شاعری است.

وی بیان کرد: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران مرهون زحمات ایثارگران و رزمندگانی است که خالصانه پا به عرصه نبرد حق علیه باطل گذاشتند و از کیان نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند و برگزاری محافل شعر با نام و یاد شهدا کوچک‌ترین کاری است که ما می‌توانیم برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا انجام دهیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش شعرا در هشت سال دفاع مقدس گفت: شعرای متعهد هم در میدان نبرد مستقیم با دشمنان بعثی و هم در میدان لسان و سرودن شعر به زیبایی هرچه تمام‌تر نقش خودشان را بازی کردند.

دشتی اظهار کرد: شعرا علاوه بر حضور در میادین نبرد با سرودن اشعار حماسی، شور ویژه‌ای در رزمندگان اسلام به وجود می‌آوردند و آنان را برای مقاومت و پایداری در میدان جهاد تشویق و ترغیب می‌کردند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل یکی از وظایف شعرای متعهد امروزی را انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان کشور عنوان کرد و افزود: البته این کار زمانی موثر خواهد بود که بین فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ عاشورا پل ارتباطی برقرار شود و ایجاد پل ارتباطی بین فرهنگ دفاع مقدس و عاشورا به عهده شعرای آیینی است.

در این مراسم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرعین نیز با اشاره نقش بی‌بدیل شعر در میان جوامع بشری گفت: زبانی که می‌تواند ارزش‌های الهی را به قلوب انسان‌ها رسوخ دهد، زبان شعر و ادبیات است.

داریوش سفیدی افزود: یکی از ابزارهای که نهضت عاشورا و پیام آن را ماندگار کرده است شعر و ادبیات پایداری است مخصوصاً اشعار آیین که گویاترین، نافذترین و تاثیرگذارترین وسیله برای انتقال فرهنگ عاشورا از نسلی به نسل دیگر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم ابوالفضل محبی، امانی مجد، شفیع خلیل‌زاده، ولی محمدی، دکتر احد پیشگر، سید سعید اطهرنیاری، رحیم اسداللهی، داود دهقان، داود اسمعیل‌پور، قدیر عالی‌فر، گلغانی، تقی عزتی، نادر قدیریان نیاری سروده‌های خود را قرائت کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار