دستگاه‌های فرهنگی به جامعه پاسخگو باشند

کد خبر: ۱۳۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ 16 November 2015

دادستان شهرستان کرج فرهنگ را اصلی‌ترین نیاز یک جامعه دانست وبرلزوم همکاری تمام دستگاهها در انجام امورات فرهنگی تاکید کرد.

حاجی رضا شاکرمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، با بیان اینکه موضوع ازدواج امر مهمی در جامعه است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: مسئولان و قشرهای مختلف مردم باید نظم و قانون را در جامعه نهادینه کنند تا این امر بدون دغدغه صورت گیرد.

وی با اشاره به عملکرد و اقدامات نهاد متولی ازدواج به عنوان نهاد مسئول از سوی حاکمیت خاطرنشان کرد: باید به این مهم توجه کرد که مسئولان در این زمینه چه اقداماتی را برای تسهیل امر ازدواج انجام داده‌اند و به غیر از وظایف حاکمیتی مردم نیز نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: امروزه اگر از بدحجابی و مشاهده برخی منکرات موجود در جامعه ناراحت هستیم، علت آن این است که در فرهنگی تربیت شده‌ایم که وجود چنین مسائلی قابل پذیرش نیست.

شاکرمی علت این ناهنجاری‌ها در جامعه را نداشتن آگاهی و عدم تربیت فرهنگی عنوان کرد و افزود: در فرهنگ ایرانی وجود برخی مسائل قابل پذیرش نیست و در صورت مشاهده، برخورد قانونی می‌شود.

دادستان شهرستان کرج با بیان اینکه در خصوص اقدامات فرهنگی و غیرقضایی، وظایفی نیز بر عهده شهرداری‌ها و نهادهای فرهنگی است، تصریح کرد: بعضی از این اقدامات کم و بیش اجرایی و برخی در میانه راه متوقف شده است.

شاکرمی یادآورشد: به عنوان مثال ایجاد فضای تفریحات سالم برای مردم و یا برگزاری جشن‌ها، مراسم‌های مذهبی، برنامه‌های شاد و مفرح با حضور هنرمندان و چهره‌های برجسته کشور و استان، برگزاری نمایشگاه و قرائت ادعیه در محیط پارک ها که بیشتر از هزینه به ذوق نیاز دارد، می‌تواند این محیط ها را به کانونی برای ارتقای فرهنگی مردم تبدیل کند.

وی در پایان با بیان اینکه شهرداری‌ها در ایجاد فضای تفریحی سالم برای خانواده‌ها و کمک به نیروی انتظامی و دستگاه قضایی نقش مهم و مؤثری دارند، گفت: وضعیت اجرای این تدابیر رصد شده و به صورت گام به گام در جلسات مربوطه بررسی می‌شود تا بتوانیم اقدامات لازم را در این خصوص پیگیری کرده و به انجام رسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار