«معلم محوری» یک ضرورت در آموزش و پرورش است

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: باید تمام ظرفیت های انسانی، قانونی و فرهنگی کشور برای رشد و آرامش و تکریم حقیقی معلم بکار افتد تا همه برای معلم و معلم برای دانش آموز باشد.
کد خبر: ۱۳۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 18 November 2015

به گزارش محمدی، خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، مدیرکل آموزش و پرورش استان به همراه معاون پژوهش و نیروی انسانی استان، مشاور مدیرکل، رئیس آموزش و پرورش منطقه صومای برادوست، معاونان و سایر کارشناسان این اداره از مدارس منطقه صومای برادوست بازدید کرد.

»فریدون سید مصطفوی» مدیر کل آموزش و پرورش استان در این بازدید اظهار داشت: معلمان مایه افتخار ما هستند و چشم امید همه ما به دستان پر مهر آنهاست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سرمایه بزرگ خدمتگزاری ما ، برای عشق ورزیدن به معلم است؛ خاطر نشان ساخت: باید تمام ظرفیت های انسانی، قانونی و فرهنگی کشور برای رشد و آرامش و تکریم حقیقی معلم بکار افتد تا همه برای معلم و معلم برای دانش آموز باشد.

وی اضافه کرد: امروز باید تمام کارهای ما معلم محور باشد تا همه کارهای معلم «تربیت محور» گردد آنهم تربیت رحمانی و الهی.

مدیرکل آموزش وپرورش استان به دلایل پدیده کودکان بازمانده از تحصیل اشاره کرد و اظهار داشت: بخش عمده ای از بازماندگان تحصیل را کودکانی تشکیل می دهند که با وجود گذراندن دوره ای در نظام آموزشی به دلیل عدم جذابیت، شاداب نبودن محیط مدرسه ، عدم آشنایی به روز معلمان با جدیدترین اصول علوم تربیتی و روانشناسی و همچنین عدم توجه به دروس مهارت های زندگی، از تحصیل بازمانده اند.

وی تصریح کرد: نیروی انسانی بزرگترین ثروت ملی کشور است که وظیفه تعلیم و تربیت و هدایت این نیروی عظیم بر عهده آموزش و پرورش می باشد لذا در این راستا می طلبد که معلمان باید برای رشد و تعالی استعدادهای آینده سازان ایران اسلامی تلاش مضاعف نمایند.

سیدمصطفوی با تاکید بر لزوم بررسی عدم تمایل برخی از دانش آموزانبه ادامه تحصیل علم، افزود: هیچ دانش آموزی نباید به دلیل عدم توانایی مالی خانواده، از تحصیل باز بماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار