مصر ف ضايعات خون در يزد كاهش داشته است

مدير كل انتقال خون استان يزد گفت : پس از اجراي موفق طرح تحقيقاتي مديريت ضايعات خون و فرآوده‌هاي خوني و متعاقب آن كاهش ضايعات خون در يزد، اين طرح تحقيقاتي از سوي سازمان انتقال خون ايران جهت اجراي آزمايشي به صورت دستورالعمل كشوري اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۶ 26 November 2015

به گزارش تابناک یزد،دكتر "نقي تقوائي" كه با همكاري دكتر "هايده جوادزاده شهشهاني" طرح تحقيقاتي مصوب مركز تحقيقات خون و سرطان دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد را انجام داده‌اند، در مورد نتايج اين طرح اظهار داشت :  با اجراي اين طرح كاهش ضايعات از 13 درصد در سال 92 به 2.6 درصد در سال گذشته رسيد.

وي افزود: هدف از اجراي اين طرح تحقيقاتي، استفاده صحيح و بهينه از خون و فرآورده‌هاي خوني است و در همين رابطه نيز پارسال، همايش مديريت مصرف خون با حضور مدير عامل سازمان انتقال خون ايران و مسئولين استان در يزد برگزار شد.

تقوائي تصریح کرد: در سال جاري، كاهش ضايعات به عنوان يكي از اهداف كيفي و استراتژيك انتقال خون مصوب شد و در يزد دستورالعمل داخلي براي اجراي آن تدوين و از اوائل سال اجرا شد كه پيروي اجراي اين دستورالعمل و پايش ماهانه ضايعات شاهد كاهش آن به ميزان 6.2 درصد در شش ماهه اول سال جاري بوديم.

اين مقام مسئول خاطرنشان ساخت: در همين راستا نيز در آبانماه جاري، دستورالعمل سازمان انتقال خون ايران در اين زمينه تدوين و جهت اجراي آزمايشي در اختيار يزد و چندين استان ديگر قرار گرفت.

قدس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار