ضرورت اقدامات فرهنگی برای حفظ طبیعت

کد خبر: ۱۴۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹ 10 December 2015

دادستان کرج با تاکید بر اینکه اقدامات فرهنگی برای حفظ منابع طبیعی البرز انجام شود، گفت: همانطور که همیار پلیس ایجاد شده، باید نسبت به شکل‌گیری همیار محیط زیست، منابع طبیعی و همیار آب اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حاجی‌رضا شاکرمی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز که امروز در مجموعه جوانشیر برگزار شد، با بیان اینکه بحث انفال در قانون اساسی و دین اسلام به آن تاکید شده و میراثی است که از گذشتگان برای ما به جا مانده است، اظهار داشت: آب و خاک و هوای پاک متعلق به همه مردم است.

وی افزود: دستگاه‌های متولی انفال و بیت‌المال باید تعلق خاطر برای فرزندان ایجاد کنند تا آن‌ها بدانند آب، خاک و هوای پاک متعلق به آن‌ها است و اگر بتوانیم به فرزندان خود یاد بدهیم که این میراث متعلق به آن‌ها است باید از آن‌ها به خوبی نگهداری و حراست کنند.

دادستان کرج با تاکید بر اینکه این تعلق خاطر باید در میان فرزندان ایجاد شود و در این راستا باید کار فرهنگی و آموزشی انجام شود، گفت: همانطور که همیار پلیس ایجاد شده، باید نسبت به شکل‌گیری همیار محیط زیست، منابع طبیعی و همیار آب اقدام کنیم تا بتوانیم این میراث را برای آیندگان حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: شهادت می‌دهم مدیریت سابق منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز زحمات زیادی در زمینه حفظ منابع طبیعی البرز متحمل شدند و با عشق و حساسیت بالا همه موارد و پرونده‌های موجود در این حوزه را بررسی می‌کرد و دلسوزانه و صادقانه از دادستانی و سیستم قضایی برای حل مشکلات کمک می‌گرفت.

شاکرمی با بیان اینکه ارتباط مدیریت سابق منابع طبیعی با دستگاه قضایی بسیار خوب بود، خاظرنشان کرد: حساسیت این فرد گاهی از ما هم برای حفظ حقوق بیت‌المال بیشتر بوده و درحال حاضر نیز دستگاه قضایی برای همکاری با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز برای حفظ مراتع ملی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار