استاندار خراسان شمالی:

تمام مسلمانان در راستای تقویت وحدت اسلامی نقش آفرینی کنند

استاندار خراسان شمالی روز چهارشنبه با صدور پیامی به مناسبت آغاز هفته وحدت بر نقش آفرینی تمامی مسلمانان در راستای تقویت وحدت اسلامی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۵۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ 24 December 2015
متن کامل پیام استاندار خراسان شمالی در پایگاه اطلاع رسانی استانداری به شرح ذیل آمده است.
بسم الله الرحمن الرحیم
ربیع الاول همچون بهاری است که نسیم های پرطراوت و حیات بخشش به وجود انسانها شور و شعف می بخشد و بشارتی از انفاس مسیحایی و قدسی را نوید می دهد که کینه ها وتفرقه ها را ازبین برده ودریچه هدایت،آزادی، عزت، رحمت و وحدت را به روی انسانها می گشاید.
بدون شک اگر وجود خویش را از جهالت و انحصار پالایشی عارفانه نماییم و با وسعت و ظرافت به آموزه های توحیدی نظاره کنیم ،خواهیم یافت که گوهر وجود همه پیام های آسمانی همواره گواه و شاهدی بر وحدت همه ادیان الهی و یگانگی و الفت و همسانی آنهاست ،چراکه با این نگاه انسانها از نیکوئیها و زیبائیهای ویژه ای برخوردار بوده و تلالوء یک نور و یک گوهرند.
طرح اندیشه «وحدت جهان اسلام‏» همواره از مشغولیت‏ های فکری دیرینه و اساسی حضرت امام خمینی (ره) بود که لحظه ‏ای از آن غفلت نورزیدند و همین مساله ایشان را به برجسته‏ ترین شخصیت انقلابی جهان اسلام تبدیل نمود به نحوی که ایشان توانستند در میان فرقه ‏های اسلامی مختلف نیز جایگاهی بس رفیع کسب نمایند.
رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند: امروز مسأله وحدت برای مسلمین یک نیاز قطعی است و همه باید سعی کنند وحدت و اتحاد را که رمز سعادت و مایه سربلندی مسلمین و بزرگترین حربه ملتها در مقابل استکبار جهانی است را مغتنم بشمارند و قدر بدانند.
اینجانب میلاد با سعادت پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) رسول صلح و بیداری وآغاز هفته وحدت را به تمامی مسلیمن بویژه مردم غیور سرزمین گنجینه معرفتها «خراسان شمالی» که تابلویی زیبا از فرهنگهای مختلف را به تصویر کشیده اند،تبریک و تهنیت عرض می نمایم.امید است همه مسلمانان بویژه اهل تشیع و تسنن خراسان شمالی در این ایام با تمسک به ریسمان الهی و پیامبر عظیم الشانمان و با همدلی ،همراهی و درکنار یکدیگر در راستای تقویت وحدت اسلامی نقش آفرینی نمایند.
حدود 70 هزار نفر از جمعیت 900 هزار نفری استان خراسان شمالی ترکمن های اهل سنت هستند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار