کهن شهر یزد آماده استقبال از مسافران نوروزی

هم‌اکنون در استان یزد 3هزار و 555 تخت در هتل‌ها موجود است که این آمار در مقابل حجم گردشگران بسیار کم است و در این هنگام از سال، کمبود آنها بیشتر احساس می‌شود. یزد اکنون با سه شب اقامت گردشگر و حجم سفرها به این استان، رتبه دوم جذب گردشگر خارجی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵ 18 March 2015
جنب و جوش عظیمی در یزد به راه افتاده است.مدیریت شهری این روزها می کوشد با آماده کردن برخی امکانات در ورودی شهر خوشامد گویی مناسبی را برای مسافران نوروزی داشته باشد اما از سوی دیگر از آنجایی که پیش بینی می شود امسال شاهد حضور قابل توجه مسافران نوروزی در این کهن شهر باشیم  برخی از زیر ساخت ها ی مهم گردشگری هم در حال آماده شدن و تکمیل  است برای همین بود با همه تلاشهایی که قرار بود سال 94به سال سال خوشامد به یزد نامگذاری شود به سال 95 موکول شد.

در همین حال، مصطفی فاطمی معاون گردشگری استان یزد در گفتگو با تابناک می گوید: هم‌اکنون در استان یزد 3هزار و 555 تخت در هتل‌ها موجود است که این آمار در مقابل حجم گردشگران بسیار کم است و در این هنگام از سال، کمبود آنها بیشتر احساس می‌شود.

به گفته وی،یزد نیز گام‌های بلندی در زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری برداشته اما هنوز تا رسیدن به استانداردها فاصله بسیاری داریم.

یزد در سال 1389 رتبه پنجم کشور در زمینه جذب گردشگر خارجی را داشت و گردشگران حداقل یک شب اقامت در یزد را در برنامه خود داشتند اما یزد اکنون با سه شب اقامت گردشگر و حجم سفرها به این استان، رتبه دوم جذب گردشگر خارجی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه دادکه  میزان جذب گردشگر در سال 90 نسبت به سال 89 با افزایش 24 درصدی، سال 91 نسبت به سال 90 با افزایش 21 درصدی، سال 92 نسبت به سال 91 با افزایش 100 درصدی و در 10 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز افزایش 100 درصدی در جذب گردشگر به ویژه گردشگر خارجی داشته است.

این مقام مسئول تاکید می کند که یزد اکنون به قطب گردشگری تبدیل شده و باید از ظرفیت ایجاد شده به خوبی بهره‌مند شویم.

شهرداریزد نیزبا اشاره به اینکه تعداد بسیار زیادی گردشگر نوروزی همه ساله در استان یزد حضور پیدا می‌کنند،می گوید: در شهرداری یزد برنامه‌های زیادی برای آماده‌سازی، زیبا‌سازی و پیراسته کردن شهر برای استقبال از بهار در نظر گرفته شده است.

عظیمی زاده معتقد است که شهر یزد باید از لحاظ زیبایی در جایگاه بسیار بهتری از جایگاه فعلی باشد.شهردار یزد تصریح کرد: دستیابی به چنین هدفی نیازمند همت ویژه همه مردم، مسئولان و نهادها است و باید همه دست به دست هم داده و در راستای هرچه زیباتر کردن ظاهر شهر یزد بکوشیم.

با این حال چند وقت پیش معاون گردشگری کشور هم در یزد با اشاره به مسئله مهمی همچون به نظارت بر ارائه خدمات بهداشتی و به ویژه سرویس‎‎های بهداشتی در مراکز بین راهی تاکید کرد.

این گفته مقام مسئول در حای بیان می شود که بعضا به وفور دیده است که زیر ساخت مناسبی در یزد فراهم نیست!

رحمانی موحد معاون گردشگری کشور همچنین توجه به مسئله ارائه خدمات و مکان‎‎هایی برای اقامه نماز مسافران نوروزی تاکید کرد و خواستار افزایش ساعات کار مساجد و بقاع متبرکه در این ایام شد.

وی موضوع تامین ایمنی راه‎‎های کشور به ویژه راه‎‎های استان‎‎های پر ترددی مانند یزد را خواستار شد و افزود: اجرای تابلوهای اعلام مسیر و اطلاعرسانی برای راهنمایی مسافران به شماره تلفن 09629 که در مسیر تهران – کاشان نصب شده نیز توصیه می‎‎شود.

این مقام مسئول توجه به موضوع اسکان مسافران نوروزی را نیز حائز اهمیت دانست و بر ایجاد و ساماندهی اقامتگاه‎‎های بوم گردی در استان‎‎ها تاکید کرد.

البته معاون امور عمرانی استاندار یزد نیز بر توجه ویژه مسئولان مرتبط به وضعیت راه ها و ایمنی آن تاکید می کند و اظهارمی دارد: حوادث رانندگی سفر را به کام مسافران تلخ خواهد کرد ،بنابراین باید با حداکثر توجه، آمار حوادث را به حداقل برسانیم.

سیدمحمدرضا سیدحسینی بر تامین سرویس های بهداشتی مورد نیاز مسافران در مناطق مختلف استان در جاده ها و درون شهر نیز تاکید می کند و می گوید: نظافت این سرویس ها و در مجموع نظافت کلی شهر نیز باید مورد توجه و تاکید ویژه قرار گیرد.

اما استاندار یزد با دیدگاه خوشبینانه ای در خصوص مسائل مطرح شده می گوید:خوشبختانه رویکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تغییر کرده و علاقه‌مند است ضمن ارائه خدمات و امکانات در حفظ این میراث کهن نیز تلاش کند و این بینش می تواند به جذب گردشگران کمک کند.

سید محمد میرمحمدی اظهار امیدواری کرد که با لطف، همکاری و همفکری دستگاه‎‎های مختلف مجموعه استان بتوان زمینه‎‎ها و ظرفیت‎‎ها را برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم کند و امسال شاهد حضور بیشتر مسافرین نوروزی باشیم.

گفتنی است استان تاریخی یزد با وجود بیش از 5000 اثر تاریخی و جاذبه بکر طبیعی همچون کویر پیش بینی می شود که بتواند در سال جدید بعنوان یکی از استانها پر بازدید از سوی مسافران نوروزی اعلام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار